سرکنسول آمریکا در اقلیم کردستان عراق با تاکید بر لزوم گسترش روابط میان اربیل و واشنگتن گفت: ساختمان جدید کنسولگری در اربیل بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا،ایرون هیکس، سرکنسول آمریکا در اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: آمریکا در تلاش برای توسعه حقوق بشر و […]

سرکنسول آمریکا در اقلیم کردستان عراق با تاکید بر لزوم گسترش روابط میان اربیل و واشنگتن گفت: ساختمان جدید کنسولگری در اربیل بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا،ایرون هیکس، سرکنسول آمریکا در اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: آمریکا در تلاش برای توسعه حقوق بشر و دموکراسی در اقلیم کردستان عراق و گسترش روابط آن با اقلیم در حوزه کار و تجارت و نیز تلاش برای تقویت اتاق بازرگانی آمریکا برای ایجاد فرصت‌های شغلی است.

سرکنسول آمریکا در اقلیم کردستان عراق در ادامه گفت: هدفم از حضور در اینجا گسترش روابط دوجانبه و تاریخی اقلیم کردستان عراق و آمریکاست و کنسولگری ما در اقلیم یکی از بزرگترین کنسولگری‌های آمریکا در جهان خواهد شد و ما حدود ۸۰۰ میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری کردیم.

او با اشاره به بازنگری در مسایل حقوق بشری و برخورد با روزنامه‌نگاران و آزادی تجمع‌های مسالمت‌آمیز در اقلیم کردستان عراق، روابط دو طرف را فراتر از مشارکت توصیف کرد و گفت: این روابط به یک رابطه دوستی تبدیل شدند.