روابط ایران و سوریه راهبردی است وزیر امور خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود روابط تهران دمشق را راهبردی برشمرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصلالمقداد وزیر امور خارجه سوریه روابط این کشور و ایران را راهبردی برشمرد. بر اساس این گزارش، وزیر خارجه سوریه […]

روابط ایران و سوریه راهبردی است

وزیر امور خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود روابط تهران دمشق را راهبردی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصلالمقداد وزیر امور خارجه سوریه روابط این کشور و ایران را راهبردی برشمرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با حسینامیرعبداللهیان پس از دیدار دو طرف در دمشق گفت: این سفر در سایه تحولات جدید در منطقه صورت می‌گیرد. دو کشور با چالش‌های مستمری از سوی کشورهای غربی و در رأس آنها ایالات متحده و رژیم صهیونیستی و ایادی آنها مواجه هستند. این چالش‌ها برای ایران از زمان برپایی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ همواره وجود داشته است.

المقداد افزود: از ایران به خاطر توسعه روابط خود با سوریه در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تشکر می‌نمائیم و تاکید می‌کنیم که روابط بین دو کشور راهبردی است. دو کشور در تمام دیدارهای خود پیرامون اهمیت تقویت روابط اقتصادی با یکدیگر برای مقابله با اقدامات غیرقانونی غرب رایزنی می‌کنند.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی وی همچنین بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

وزیر خارجه سوریه در این نشست خبری درباره هرگونه دیدار با طرف ترکیه‌ای هم گفت: هرگونه دیداری باید بر اساس احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، پایان دادن به اشغالگری و توقف حمایت از تروریسم انجام شود.

لازم به ذکر است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که همراه با هیئتی سیاسی و دیپلماتیک به دمشق سفر کرده است، روز شنبه بافیصل المقداد وزیر امور خارجه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.