معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: باید نمایشگاهی برای معرفی و ارائه خدمات تشکل‌های مردمی استان ایجاد شود تا ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد بهتر به منصه ظهور برسد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در جلسه تشکل‌ها […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: باید نمایشگاهی برای معرفی و ارائه خدمات تشکل‌های مردمی استان ایجاد شود تا ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد بهتر به منصه ظهور برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در جلسه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان اصفهان گفت: نمایشگاهی جامع متشکل از غرفه‌های متعدد با حضور انواع مختلف تشکل‌ها همگان را با قابلیت‌های این نهادها آشنا می‌کند و خدمت‌رسانی سازمان‌های مردمی نیز فراگیرتر خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: حتی بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی مرتبط نیز از وجود سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با کار خود بی اطلاع هستند و در صورت اطلاع از فعالیت چنین مجموعه‌هایی قادر به هم‌افزایی با آنان خواهند بود؛ برای مثال نمایشگاه قرآنی مشتمل بر غرفه‌های متعدد می‌تواند الگویی برای برگزاری نمایشگاه از سوی سازمان‌های مردم نهاد باشد.

وی با تأکید بر اقدامات فرآیند محور ادامه داد: این شیوه سبب برخورداری از خرد جمعی می‌شود و نیل به اهداف مؤثر را امکان‌پذیر می‌کند.

جان‌نثاری با بیان اینکه خدمات گروه‌های داوطلب نباید تنها به شهر اصفهان معطوف شود، تصریح کرد: خدمت‌رسانی به مناطق محروم در شهرستان‌ها نیز باید مد نظر باشد تا برخی از مشکلات این مناطق به‌واسطه کمک گروه‌های داوطلب رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در جلسات مرتبط با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در استانداری باید شخص مدیرکل حضور یابد و حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی جایز نیست.

گفتنی است در این جلسه درخواست‌های راه‌اندازی تشکل مورد بررسی و رأی گیری قرار گرفت و در مورد چند موضوع آیین‌نامه‌ای نیز بحث و تبادل نظر شد.

یک هزار و ۸۰۰ مجموعه سازمان مردم نهاد مُشتمل بر خیریه و غیرخیریه در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند که ۷۵۰ مجوز آن‌ها مربوط به خیریه‌هاست.

همچنین سه هزار کانون فرهنگی مساجد، پنج هزار و ۵۰۰ تشکل دینی و مذهبی، سه هزار پایگاه بسیج و ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری به‌عنوان دیگر مراکز با محوریت کار مردمی، خدمات مختلف را ارائه می‌دهند