همایش مدیریت بحران با رویکرد علوم ارتباطات برگزار شد همایش مدیریت بحران با رویکرد علوم ارتباطات به منظور مدیریت بهتر بحران ها در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان علوم ارتباطات و روابط عمومی ادارات مختلف استان اصفهان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

همایش مدیریت بحران با رویکرد علوم ارتباطات برگزار شد

همایش مدیریت بحران با رویکرد علوم ارتباطات به منظور مدیریت بهتر بحران ها در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان علوم ارتباطات و روابط عمومی ادارات مختلف استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، هادی زمانی پژوهشگر و مدرس علوم ارتباطات مدیریت بحران را رویدادی برنامه ریزی نشده، زمان بندی نشده ، غیر مترقبه،، تقریبا غیر قابل کنترل و از جنس فقدان و نیستی تعریف کرد و به تعاریف متعددی که واینر و کان در یک نگرش جامع از بحران داشته اند پرداخت.
وی در ادامه هدف اصلی مدیریت بحران از نظر مک کارتی را بیان کرد و گفت: هدف اصلی مدیریت بحران ، دستیابی به راه حلی معقول برای برطرف کردن
شرایط غیر عادی به گونه ای است که منافع و ارزش های اساسی، حفظ وتامین شوند.
مدرس علوم ارتباطات با بیان اینکه بحران ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند، اظهار داشت: این بحران ها شامل بحران های کلان اجتماعی(ملی)و بحران های سازمانی(مدیریتی)وبحران های فردی می باشد.
وی عامل اصلی بحران های سازمانی را سیاستمداران بی کفایت بیان کرد و افزود: اصل شایسته سالاری در سازمان و مدیریت نقطه توسعه و تعالی اجتماعی است.
زمانی در ادامه هفت اصول مدیریت بحران از نگاه مک کارتی را مطرح و تصریح کرد: مدیریت بحران در راستای اهداف خود، باید از اصول و چارچوب هایی استفاده کند که دستیابی به اهداف اصلی با کمترین هزینه میسر می شود.
وی اصل نیاز به اطلاعات، کنترل ابزار در رسیدن به هدف،برنامه ریزی شرایط اضطراری و توانمندی ها،اصل ارتباط اصل مشروعیت و اصل محدودیت هدف ها را از این اصول بیان کرد.
این روزنامه نگار راهبردهای کلان مدیریت بحران را برشمرد و بیان داشت:راهبرد مستقیم، راهبرد نرم و راهبرد ارتباطی از جمله راهبردهای این مسئله است.
زمانی مدیریت یک بحران بر اساس راهبرد ارتباطات را بر سه بخش مهم استوار دانست و گفت: این سه بخش شامل: اقدامات پیش از وقوع بحران اقدامات حین وقوع بحران اقدامات پس از مدیریت بحران زمانی تاکید کرد: باید مدنظر داشت که انجام هر سه مرحله فوق بر اساس رویکردهای ،پیشگیری، آمادگی، مقابله،بازسازی و بازتوانی،صورت می پذیرد.وی سه وظیفه روابط عمومی در بحران را تیم سازی،تصویر سازی و در نهایت تصمیم سازی بیان کرد.
خبرنگار: الهام خانی