اصفهان معین ۹ استان کشور در حوادث است مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب دو هزار تیم برای کمک به پیشگیری از حوادث در رزمایش زمستانه پلیس راه استان اعلام آمادگی کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، منصور شیشه‌فروش با اشاره به آمادگی دستگاه‌های مربوطه برای طرح […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب دو هزار تیم برای کمک به پیشگیری از حوادث در رزمایش زمستانه پلیس راه استان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، منصور شیشه‌فروش با اشاره به آمادگی دستگاه‌های مربوطه برای طرح زمستانه سال جاری اظهار کرد: سال گذشته به لطف خدا بارش‌های سنگین برف و باران را به‌ویژه در مناطق غرب استان داشتیم و شاهد تلاش بی‌وقفه تمام افرادی که در این رزمایش حضور دارند بودیم و کارهای بزرگی در خصوص خدمت‌رسانی به شهروندان صورت گرفت که جا دارد تا از همه این عزیزان تقدیر و تشکر داشته باشیم.

وی افزود: استان اصفهان جانشین مدیریت بحران برای تهران و معین ۹ استان اطراف شناخته شده است و در حالی که سال گذشته خود برای برف‌روبی مشکل داشت، با این وجود بیش از ۳۰۰ تیم از اداره راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، ارتش، سپاه و فراجا برای امدادرسانی به سیل زدگان استان چهارمحال و بختیاری و لرستان، همچنین به یزد، فارس و کرمان و جاهای مختلف اعزام شد و همیشه استان اصفهان پشتیبان استان‌های دیگر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فرسوده شدن ماشین‌های راهسازی و برف‌روبی استان گفت: سال گذشته انباشت برف در گردنه‌های شهرستان فریدون‌شهر و سمیرم به بیش از ۱۰ متر رسید، به‌گونه‌ای که حتی در خرداد هم این گردنه‌ها پوشیده از برف بود و این شرایط می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای را دولت در زمینه تأمین ماشین‌آلات و نیازهای استان انجام دهد.

وی تصریح کرد: در مدیریت بحران آمده است که اگر حادثه‌ای پیش آمد همه دستگاه‌ها و حتی بخش‌های خصوصی باید امکانات خود را به میدان بیاورند، بنابراین ماشین‌آلاتی که در اختیار صنایع و معادن، شهرک‌های صنعتی در اقصی نقاط استان است باید در زمان‌های بحرانی به خدمت گرفته شوند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: اضافه بر ۱۸۰۰ نفر نیرویی که در این رزمایش فعالیت دارند، ۸۰۰ دهیاری، ۱۱۴ شهرداری و آتش‌نشانی‌های آن‌ها، ۲۰۰ پایگاه اورژانس در اصفهان کاشان، ۴۵ پایگاه هلال‌احمر، ۶۳ راهدارخانه ثابت و سیار، ۵۸ مجتمع خدمات رفاهی که در جاده‌ها هستند، عوامل شرکت نفت، امداد خودرو، هواشناسی و شرکت‌های گاز، برق، صمت و شهرک‌ها حضور فعال دارند و در مجموع ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب دو هزار تیم اعلام آمادگی کردند که در جهت کمک به پیشگیری از حوادث در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه استان اصفهان حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم حادثه پیش بیاید بعد برای رفع آن اقدام کنیم، گفت: سال جاری با پیگیری‌های صورت گرفته ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان از نظر خطراتی که برای تردد رانندگان داشتند اصلاح شد