وزیر امور خارجه با بیان اینکه مخالف جنگ اوکراین و تسلیح هر یک از طرفین بوده‌ایم، گفت: از طریق بورل اعلام آمادگی کرده‌ایم تا در نشستی بین تیمی فنی از ایران و اوکراین، اگر سندی درباره استفاده از پهپادهای ایرانی وجود دارد، ارائه شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،حسین امیرعبداللهیان […]

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مخالف جنگ اوکراین و تسلیح هر یک از طرفین بوده‌ایم، گفت: از طریق بورل اعلام آمادگی کرده‌ایم تا در نشستی بین تیمی فنی از ایران و اوکراین، اگر سندی درباره استفاده از پهپادهای ایرانی وجود دارد، ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عصر دوشنبه دوم آبان ماه، میزبان مدعوین هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) بود که در جریان آن دبیرکلی این مجمع به مدت سه سال به مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) واگذار می‌شود.

امیرعبداللهیان در این نشست که با حضور ده‌ها تن از روسای خبرگزار‌ی‌های شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان اوآنا برگزار شد، با قدردانی از دبیرکل قبلی مجمع عمومی اوآنا و آرزوی موفقیت برای دبیرکل آتی این اتحادیه، اوآنا را بستر و ظرفیت مهمی برای ایجاد تعادل خبری در جهان و مقابله با خبرسازی‌های یکسویه در دنیای مدرن خواند و بر ضرورت همکاری رسانه‌ای هر چه بیشتر کشورهای عضو این اتحادیه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ظرفیت‌های مهم و رو به رشد قاره آسیا در حوزه‌های مختلف و نگاه ویژه دولت سیزدهم به این قاره، به تشریح برخی از رویکردها و دیدگاه‌های سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی، جنگ اوکراین و اتهامات وارده به ایران از سوی طرف‌های غربی را یکی از موضوعات روز سیاست خارجی عنوان و تأکید کرد: همانگونه که ایران مخالف جنگ و آوارگی مردم در افغانستان، سوریه، یمن و عراق بود، موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و آوارگی در اوکراین نیز از روز نخست به صورت شفاف اعلام شده است.