نماینده مراکش در سازمان ملل ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا/العربیه، عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل در نشستی خبری در نیویورک بعد از جلسه شورای امنیت درخصوص مساله صحرا مدعی شد که ایران و حزب الله لبنان نفوذ بی سابقه […]

نماینده مراکش در سازمان ملل ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا/العربیه، عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل در نشستی خبری در نیویورک بعد از جلسه شورای امنیت درخصوص مساله صحرا مدعی شد که ایران و حزب الله لبنان نفوذ بی سابقه ای در کشورهای مغرب عربی دارند و این امر تهدیدی خطرناک برای امنیت ملی این کشورها به شمار می رود.
وی مدعی شد که ایران و حزب الله در منطقه «تندوف» واقع در جنوب الجزایر و شمال آفریقا حضور دارند.

عمر هلال با طرح ادعای حمایت ایران از جبهه پولیساریو گفت که ایران درصدد انتقال از مرحله آموزش این جبهه به مرحله ارسال سلاح و پهپاد است.
نماینده مراکش در سازمان ملل با طرح ادعای دخالت ایران در سوریه ، یمن، عراق و لبنان گفت که ایران به دنبال ایجاد بی ثباتی نه تنها در مراکش بلکه در تمام کشورهای مغرب عربی است و این یک تحول بسیار خطرناک است و تمام دنیا باید این مساله را درک کند.
وی مدعی شد که پهپادهای ساخت ایران به اردوگاه های جبهه جدایی طلب پولیساریو رسیده است که هزینه هر یک از این پهپادها بین ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار است.
عمر هلال گفت که ارسال پهپادهای ایرانی به جبهه پولیساریو یک تحول ژئوپلتیک است و در سطح نظامی یک نقطه عطف جدید به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: مراکش با قدرت به پیامدهای این امر پاسخ خواهد داد. من نوع پاسخ و ماهیت آن را برای فرماندهی نظامی مشخص خواهم کرد.
بر اساس این گزارش کشور مراکش پیش از این نیز چندین بار ایران را به حمایت از جبهه پولیساریو متهم کرد.
مقامات جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را به طور قاطع رد کرده اند.