نمایشگاه گردشگری سلامت فرصتی مناسب برای تعاملات بین‌المللی است/ می‌خواهم ایران را ببینم نمایشگاه گردشگری سلامت غرب کشور فرصتی مناسب و ارزشمند برای گسترش تعاملات بین‌المللی کشورهای ایرانی و خارجی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “اکسانا کانکووا” که از کشور روسیه برای حضور در اولین نمایشگاه گردشگری سلامت غرب کشور […]

نمایشگاه گردشگری سلامت فرصتی مناسب برای تعاملات بین‌المللی است/ می‌خواهم ایران را ببینم

نمایشگاه گردشگری سلامت غرب کشور فرصتی مناسب و ارزشمند برای گسترش تعاملات بین‌المللی کشورهای ایرانی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “اکسانا کانکووا” که از کشور روسیه برای حضور در اولین نمایشگاه گردشگری سلامت غرب کشور به ایران سفر کرده است و در زمینه مدیکال توریسم یا گردشگری پزشکی فعالیت دارد، اظهار کرد: در استان کردستان ظرفیت‌های خوبی برای جذب توریست در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد که می‌توان از این طریق برای جذب سرمایه‌گذار در این زمینه بهره برد.

این پزشک روسیه‌ای افزود: همچنین با توجه به وجود ظرفیت‌های فرهنگی و درمانی در استان کردستان می‌توان طرح مدیسین و درمان را در این منطقه اجرایی کرد.

او عنوان کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی و دولتی داخل و خارج از کشور است و زمینه تسهیل  سفر گردشگران به این منطقه را فراهم می‌کند.

این پزشک فعال در زمینه مدیکال توریسم با بیان اینکه اوایل دیدگاه خوبی نسبت به ایران نداشتم، بیان کرد: پس از سفر به این کشور و حضور در نمایشگاه و مکالمه با مردم و نحوه برخوردشان با خارجی‌ها به این نتیجه رسیدم که ایرانیان مهمان نوازترین مردم دنیا هستند و زندگی عادی در جریان است.

او یادآور شد: می‌خواهم پس از پایان نمایشگاه، جاذبه‌های گردشگری استان کردستان را ببینم و به شهرهای دیگر ایران سفر کنم.

گفتنی است در این نمایشگاه فعالیت‌ها و توانمندی‌های حوزه گردشگری سلامت منطقه غرب کشور و هفت کشور خارجی ترکیه، رومانی، عراق، هند، بلاروس، روسیه و آذربایجان در قالب ۶٠ غرفه به میزبانی استان کردستان در سنندج معرفی و عرضه شد.

برپایی پاویون‌های مختلفی در حوزه‌های گردشگری سلامت، پوست و زیبایی، طب‌سنتی و داروهای گیاهی، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، فرآورده‌ها و محصولات دارویی، اسپا و آب درمانی و گردشگری تندرستی و برگزاری جلسات  B2B، Workshop و Canference  از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی بود که از ۵ تا ٧ آبان‌ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد.


کویستان عبدالحکیمی