جلسه کاهش آلودگی هوای اصفهان به ریاست زینلیان – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان – و با حضور اعضا و مدعوین در محل استانداری برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان زینلیان، در این نشست با آرزوی توفیق بهره مندی همکان از فضائل لیالی قدر، […]

جلسه کاهش آلودگی هوای اصفهان به ریاست زینلیان – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان – و با حضور اعضا و مدعوین در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان زینلیان، در این نشست با آرزوی توفیق بهره مندی همکان از فضائل لیالی قدر، تصریح نمود: استفاده مدیریت شده از انرژی خورشیدی هیچ عارضه زیست محیطی نداشته و می‌تواند به صیانت سازنده از محیط زیست، منابع آبی و کاهش آسیب های ناشی از استفاده سوخت‌های فسیلی کمک شایانی بنماید.

وی، در ادامه اظهار داشت: در این زمینه دولت ضمن اعطای مشوق های لازم از سرمایه‌گذاران در بخش نیروگاه‌های خورشیدی نیز حمایت های تسهیلگرایانه معمول می نماید.

معاون استاندار، با اشاره به شرایط اقلیمی استان اصفهان، این استان را از مناطق مناسب و مستعد برای بهره‌برداری از انرژی‌های پاک تجدیدپذیر از جمله انرژی های باد و خورشیدی برشمرد و اظهار داشت: صنایع مختلف استان می بایستی با اتخاذ یک برنامه ریزی جامع و مدون در موضوع تامین و حفظ هوای پاک نهایت همکاری و همراهی را با دستگاه های ذی ربط استانی محقق سازند تا طی ۲ سال آینده شاهد تغییر و تحولات مطلوب از جمله گسترش دامنه هوای پاک در استان باشیم.

وی، در پایان خاطر نشان ساخت: طرح های توسعه و بازسازی واحدهای نیروگاه های اصفهان و شهید منتظری باید با الزامات زیست محیطی هرچه زودتر تهیه و عملیاتی شود، چراکه این اقدام می تواند میزان آلاینده ها را تا ۹۰ درصد کاهش داشته است.