غربی‌ها اشتباه محاسباتی دارند/ تحریم‌ نتوانست ملت ایران را متوقف کند رئیسی گفت: آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی در خصوص ایران دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با شبکه CGTN چین که بخشی از آن منتشر شده است، درباره تحریم‌های […]

غربی‌ها اشتباه محاسباتی دارند/ تحریم‌ نتوانست ملت ایران را متوقف کند

رئیسی گفت: آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی در خصوص ایران دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با شبکه CGTN چین که بخشی از آن منتشر شده است، درباره تحریم‌های آمریکا و دیگر کشور‌های غربی علیه ایران گفت: در واقع این همان جنگ است، اما ابزار آن عوض شده است؛ دیروز ابزار نظامی بود، امروز ابزار تحریم است و آن‌ها بسیار بی‌رحمانه این تحریم‌ها را دنبال می‌کنند. حتی دارو را که مورد نیاز بیماران است، برای ایران تحریم کرده‌اند. حتی برای بیماران پروانه‌ای که بچه‌ها به آن مبتلا هستند و برای خانواده‌هایشان بسیار زجرآور است، دارو‌های مورد نیازشان را تحریم کرده‌اند.

رئیس جمهور افزود: واکسن کرونا را هم تحریم کردند. در اولین دیداری که با دبیرکل سازمان ملل در نیویورک داشتم، وی در ابتدای دیدار از من عذرخواهی کرد. گفت که «من عذر می‌خواهم که هر چه تلاش کردم، نتوانستم تحریم‌ها را نسبت به واکسن کرونا از روی ایران بردارم.»

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: شما و همه مردم دنیا خوب می‌دانید که تحریم‌ها نتیجه‌اش فشار آوردن بر مردم است؛ آن‌ها در سخن این را اعلام می‌کنند که تحریم‌ها به خاطر فشار آوردن بر حکومت ایران است، اما نتیجه این تحریم‌ها در زندگی مردم است.

رئیس جمهور یادآور شد: آن‌ها و طرفدارانشان همیشه اعلام می‌کردند که حکومت ایران این ۶ ماه، آن ۶ ماه، امسال یا آن سال پایان می‌پذیرد، اما قریب به نود تا ۶ ماه می‌گذرد و آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زدند، خودشان دیگر نیستند؛ بعضی‌هایشان در این عالم نیستند و بعضی‌هایشان دیگر مسئولیتی ندارند و یا ناتوان شده‌اند. اما می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران بسیار درخشنده‌تر، توانمندتر و کارآمدتر از همیشه دارد ادامه می‌دهد.

آیت‌الله رئیسی گفت: تحریم می‌خواست ملت ما را متوقف کند، اما ملت ما و جوان‌های ما متوقف نشدند و دچار کندی و ایستایی نشدند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از نظر وی، تفاوتی میان دولت جو بایدن و دولت دونالد ترامپ در زمینه سیاست‌های تحریمی در قبال ایران وجود دارد یا نه، بیان کرد: آن‌چه در رفتار حاکمان فعلی می‌بینیم، تفاوتی با رفتار حاکمان قبلی ندارد. به نظر می‌رسد همچنان که آن‌ها دنبال تحریم بودند، این‌ها هم دنبال تحریم هستند.

آن‌ها میز مذاکره را ترک کردند
آیت‌الله رئیسی درباره روند احیای توافق هسته‌ای گفت: این‌ها مدعی هستند که «ما دنبال توافق هستیم»، اما می‌بینیم که عمل آن‌ها مطابق ادعایشان نیست. یعنی ما (ایران) به دنبال توافق خوب هستیم، اما آن‌ها توافق را دنبال نمی‌کنند. هم عهدشکنی کردند و از برجام خارج شدند، هم میز مذاکره را ترک کردند و اعلام کردند به جای میز مذاکره، می‌خواهیم در خیابان و ایجاد آشوب و اغتشاش کارمان و اهدافمان را دنبال کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: ما معتقدیم آمریکایی‌ها سخت در اشتباه هستند. اشتباه محاسباتی دارند. برخی از کشور‌های اروپایی هم دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند. این‌ها باید بدانند که اشتباه محاسباتی دارند. شناختشان از ایران و شناختشان از ملت ایران اشتباه است. این‌ها ملت ایران را با ملت‌های دیگر قیاس کرده‌اند؛ فکر می‌کنند با اقداماتی بتوانند به اهدافشان برسند که سخت در اشتباه هستند.