شاخص کل بورس با رشدی ۳۷ هزار واحدی مجددا وارد کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، شاخص کل بورس با رشدی ۳۷ هزار واحدی توانست مجددا کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را پس بگیرد. گفتنی است ارزش معاملات خرد بیش از ۹۴۵۵ میلیارد تومان […]

شاخص کل بورس با رشدی ۳۷ هزار واحدی مجددا وارد کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، شاخص کل بورس با رشدی ۳۷ هزار واحدی توانست مجددا کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را پس بگیرد. گفتنی است ارزش معاملات خرد بیش از ۹۴۵۵ میلیارد تومان می باشد و شاهد ورود پول توسط افراد حقیقی به بازار بوده ایم. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشدی ۱۰ هزار واحدی به محدوده ۴۹۲ هزار واحد رسید.
گفتنی است نماد فولاد، کگل و شستا به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل بورس و همچنین نماد آریا، بپاس و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت در شاخص هم وزن را داشتند.
با وجود اعلام صریح رئیس کل بانک مرکزی درمورد تثبیت نرخ ارز نیمایی و تاکید معاون اول رئیس‌جمهور درباره ثابت ماندن نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی تا دست‌کم دو سال، حالا وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت «تثبیت نرخ ارز» را تفسیر غلط عده‌ای توصیف کرده و می‌گوید نرخ نیمایی «ممکن است به طور متوسط» در این نرخ باشد که به نظر می رسد رشد پر قدرت امروز بازار سرمایه واکنش به همین صحبت ها باشد.
خاندوزی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: «سیاست دولت ایجاد ثبات در بازار ارز بوده است که متاسفانه برخی با تفسیرهای غلط تصور کردند منظور دولت تثبیت نرخ ارز در یک نرخ خاص است اما آنچه دولت بر آن تاکید دارند ثبات بازار ارز در سامانه نیما است. باید بتوانیم اکثریت واردات کشور یعنی واردات رسمی کشور را در سامانه نیما و با نرخ نیمایی که “ممکن است به طور متوسط ۲۸۵۰۰ تومان باشد”، انجام دهیم.»
همچنین از دیگر دلایلی که احتمالا سیگنال رشد را به بازار سرمایه صادر کرده است، رشد نرخ ارز در بازار آزاد و توافقی است که باید دید، آیا بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می توانند به وعده  خود در خصوص برگرداندهن ثبات به این بازار جامه عمل بپوشانند یا خیر.