ارائه خدمات امدادی به ۸۳۰ نفر حادثه دیده در زمستان ۱۴۰۲ دکتر پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت:از ۲۲ الی ۲۷ دیماه سال جاری،توسط امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان در زمستان ۱۴۰۲ به ۸۳۰ نفر حادثه دیده امدادرسانی شد که از این تعداد ۸۱۹ نفر حادثه دیده در برف و کولاک، ۷ مورد […]

دکتر پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت:از ۲۲ الی ۲۷ دیماه سال جاری،توسط امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان در زمستان ۱۴۰۲ به ۸۳۰ نفر حادثه دیده امدادرسانی شد که از این تعداد ۸۱۹ نفر حادثه دیده در برف و کولاک، ۷ مورد جاده ای، ۴ مورد خدمات حضوری بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر جلالی عنوان اظهار کرد:در طرح زمستانه ۱۴۰۲، در پایگاه‌های امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان ۵۵۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

وی با اشاره به آماده باش تیم های عملیاتی در برف و کولاک و بارندگی،اظهار داشت:افزون بر ۲۰۸ نفر روز،از امدادگران و نجاتگران شعب تابعه، برای امدادرسانی به مردم در فصل زمستان به صورت شبانه روزی جهت ارائه خدمات و کمک به هموطنان آماده باش هستند.

دکتر جلالی بیان داشت: توسط تیم های عملیاتی که در تمام محورهای مواصلاتی این استان آماده باش می‌باشند اقدامات امدادی و درمانی لازم صورت می‌گیرد،همچنین ۲۸ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودروی ست نجات کمکدار و ۱۳ دستگاه وانت کمک دار در سطح استان برای امدادرسانی به هموطنان به صورت شبانه روزی فعال است.

وی در ادامه گفت: مردم در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ ندای امداد برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ده هزار نفر فعالیت دارند.