پرچم همدردی با غم غزه بر تن ماشینِ عروس این روزها انگار غزه و کودکانش، فلسطین و مادرانش، کرانه باختری و پدرانش تا همیشه تاریخ مظلوم شدند و ما ایرانی‌ها و صدالبته همه مسلمانان از درد به دنبال همدردی می‌گردیم، دردی که همدردیش پرچم می‌شود و روی ماشین عروس زوج خوشبخت می‌نشیند. به گزارش خبرنگار […]

پرچم همدردی با غم غزه بر تن ماشینِ عروس

این روزها انگار غزه و کودکانش، فلسطین و مادرانش، کرانه باختری و پدرانش تا همیشه تاریخ مظلوم شدند و ما ایرانی‌ها و صدالبته همه مسلمانان از درد به دنبال همدردی می‌گردیم، دردی که همدردیش پرچم می‌شود و روی ماشین عروس زوج خوشبخت می‌نشیند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،
«همه چیز را فراموش کن، جز اینکه خیلی دوستت دارم»؛ این همان جمله‌ای بود که پشت شیشه‌های دودی و گل‌زده ماشین سفید زیر سایه درختان به پاییز نشسته به نوعروسش گفت.

گفت و او هم باور کرد و همه چیز را رها کردند، از دغدغه‌های جور و واجور گرفته تا هزینه‌های هنگفت؛ اما بغضی گوشه دل هر دو خانه کرده و گاه گاهی تا گلو بالا می‌آید و دوباره فروخورده می‌شود آخر نباید بغض عروس باران شود و بزک دوزکش برهم بخورد.

می‌دانید، اصلا بغض این روزها، حرف‌ها و برنامه‌ها، غم و غصه‌ها حتی شادی‌ها آمیخته است با فلسطین، بغضی که در دل همه مردم شهر لانه کرده و گاهی اشک و دمی با یک آه جانسوز فریاد می‌شود.

اصلا این روزها، روزمرگی‌ها همه آغشته است به دردی از جنس غزه و غمی با رنگ خون؛ حالا فرقی هم نمی‌کند در دفتر کار باشی یا مهمانی حتی خیره به شبکه خبر با تصاویر دلخراش، غزه و رود خونش لحظه به لحظه در یادت چنگ می‌اندازد.

گویی حال و هوای دل اهالی سراسر ایران هوای کرانه باختری است و بوی جراحت‌های پس و پیش در مشام‌ها پیچیده، گاهی این اندوه و حتما خشم راهپیمایی، فریاد و شعار می‌شود اما از تسکین آلام خبری نیست.

گاهی آذین ماشین عروس می‌شود، بعضی هم حمایت و همراهی‌شان را با شعر به نمایش می‌گذارند اما مگر این حجم از درد با شعر و کلمه ادا می‌شود، این حجم از ظلم که به مظلوم روا شده با شعارهای به آسمان رسیده عیان می‌شود.

این روزها انگار غزه و کودکانش، فلسطین و مادرانش، کرانه باختری و پدرانش تا همیشه تاریخ مظلوم شدند و ما ایرانی‌ها و صدالبته همه مسلمانان از درد به دنبال همدردی می‌گردیم، دردی که تا عمق قلب‌ها رسوخ کرده است.

دردی که زن و مرد و عروس و داماد نمی‌شناسد، دردی که طفل نوپا و نوجوان پرشر و شور نمی‌شناسد. دردی که همدردی‌اش پرچم می‌شود و روی ماشین عروس زوج خوشبخت می‌نشیند.

این روزها تک به تک حرف‌های واژه فلسطین سر زبان مردم است و اول و آخرش به ایستادگی و مقاومت و طوفان می‌رسد. این روزها پرچم‌های فلسطین گل ماشین عروس‌های ایران می‌شود.

و این یعنی فلسطینی‌ها غم نبینید که غمخوار دارید، غزه‌ای‌ها کم نیاورید که پشتیبان دارید؛ یعنی اهالی مظلوم دنیا بدانید اگر شده با نصب پرچمی آغشته به خون و لاله در کنارتان هستیم. اگر شده با یادی و شعاری و پرچمی هوای دلتان را داریم.