ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که در تماسی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از وی بدلیل «کمک مالی و دفاعی بی‌سابقه» ایالات متحده به کی‌یف تشکر کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، زلنسکی بامداد دوشنبه در پیامی در تلگرام گفت: این حمایت‌ها نه تنها از موفقیت در […]

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که در تماسی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از وی بدلیل «کمک مالی و دفاعی بی‌سابقه» ایالات متحده به کی‌یف تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، زلنسکی بامداد دوشنبه در پیامی در تلگرام گفت: این حمایت‌ها نه تنها از موفقیت در میدان نبرد کمک می‌کند بلکه باعث حمایت از ثبات اقتصاد اوکراین نیز می‌شود.

وی افزود: ما از کمک آمریکا برای احیای سیستم انرژی اوکراین نیز تشکر می‌کنیم.

حملات روسیه باعث شده است که سیستم برق اوکراین در ماه‌های اخیر آسیب دیده و برق میلیون‌ها اوکراینی قطع شود.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا جمعه شب تایید کرد که واشنگتن یک بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار به اوکراین می‌فرستد.

آمریکا از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، حدود ۱۹.۱ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی به کی‌یف ارائه کرده است. قانونگذاران آمریکایی پنجشنبه موافقت کردند که سال آینده میلادی دستکم ۸۰۰ میلیون دلار دیگر کمک‌های امنیتی در اختیار اوکراین قرار دهند.

ویتالی کیسلف دستیار رئیس وزارت امور داخلی جمهوری خلق لوهانسک جمعه شب گفت که ۸۰ درصد سلاح‌های یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین از سوی کشورهای غربی ( اروپا و آمریکا ) تامین می‌شود.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پیشتر گفته بود که در حال حاضر هیچ شرایطی برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه در اوکراین وجود ندارد و از ادامه ارسال فعال تسلیحات به کی‌یف حمایت کرد.