امیرعبداللهیان به بیروت رفت امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان به بیروت رفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۲۲ دی ماه به منظور انجام سفری رسمی به بیروت رفت. وی در این سفر ضمن دیدار و […]

امیرعبداللهیان به بیروت رفت

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان به بیروت رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۲۲ دی ماه به منظور انجام سفری رسمی به بیروت رفت.

وی در این سفر ضمن دیدار و گفت‌وگو با همتای لبنانی و دیگر مقامات عالیرتبه لبنان درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر قرار خواهد کرد.

برخی رسانه‌های لبنانی امروز از سفر امیرعبداللهیان به لبنان خبر داده بودند. از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در مسکو با سرگئی لاوروف دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه اوایل فروردین امسال نیز سفری به بیروت و همچنین دمشق داشت. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به مسکو و رایزنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۰ نیز به لبنان سفر کرد و در این سفر با مقامات و شخصیت‌های لبنان موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. وی از آنجا هم به دمشق سفر کرد.