ارائه بسته تسهیلات عوارض صدور پروانه ساختمانی تا ۲۰ اسفندماه مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان از تصویب بسته ویژه تسهیلات صدور پروانه ساختمانی خبر داد و گفت: متقاضیان فقط تا ۲۰ اسفند فرصت استفاده از این تسهیلات را دارند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محسن گلی با اشاره به […]

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان از تصویب بسته ویژه تسهیلات صدور پروانه ساختمانی خبر داد و گفت: متقاضیان فقط تا ۲۰ اسفند فرصت استفاده از این تسهیلات را دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محسن گلی با اشاره به ارائه بسته ویژه تسهیلات عوارض صدور پروانه ساختمانی تا ۲۰ اسفندماه، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان بسته ویژه تسهیلات به‌منظور صدور پروانه ساختمانی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که تا ۲۰ اسفندماه فرصت استفاده از آن را دارند.

وی افزود: پیش‌ازاین مصوبه، پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی به‌صورت نقدی انجام می‌شد و متقاضی ۲۰ درصد تخفیف دریافت می‌کرد، اما اگر مبلغ موردنظر را به‌صورت اقساطی پرداخت می‌کرد تخفیف ۲۰ درصدی شامل حال وی نمی‌شد.

گلی ادامه داد: با مصوبه جدید، اگر متقاضی ۵۰ درصد عوارض صدور پروانه شامل ارزش‌افزوده تجاری، اداری، صنعتی و تراکم مسکونی و غیرمسکونی را به‌صورت نقد پرداخت کند، ۲۰ درصد تخفیف دریافت می‌کند و به‌این‌ترتیب ۵۰ درصد باقی‌مانده را می‌تواند تا پایان خرداد ۱۴۰۳ پرداخت کند.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان تأکید کرد: این تسهیلات، در واقع امتیازی است که بر اساس آن شهروند، با قیمت امسال پروانه خود را دریافت می‌کند و افزایش قیمت سال آینده شامل پرونده او نمی‌شود.

وی با اشاره به شیوه دیگر دریافت تسهیلات طبق این بسته گفت: امکان دیگری که در این بسته ویژه وجود دارد این است که متقاضی می‌تواند ۶۰ درصد عوارض صدور پروانه را به‌صورت نقدی پرداخت کند و ۴۰ درصد باقی‌مانده را به‌صورت ملکی تهاتر کند.

گلی با بیان اینکه در این شیوه نیز متقاضی، مشمول ۲۰ درصد تخفیف می‌شود، گفت: این شیوه نیز تسهیلاتی است برای افرادی که پول نقد ندارند؛ اما ملکی دارند که می‌توانند با تهاترش، هم تخفیف بگیرند و هم پروانه ساختمانی برای آن‌ها صادر شود.

وی تصریح کرد: پیش‌ازاین، شیوه تهاتر ملکی وجود نداشت و فرد باید یا به‌صورت نقدی و یا اقساطی عوارض صدور پروانه را پرداخت می‌کرد.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه با مناطق شهرداری، نهایتاً تا ۲۰ اسفندماه از این بسته تسهیلاتی استفاده کنند