تمرکز دولت سیزدهم بر رشد اقتصادی رییس سازمان برنامه و بودجه در مراسم افتتاح یک واحد تولید لوازم خانگی در استان خراسان رضوی گفت:تولید بدون توجه به صادرات محکوم به شکست است، به جای تعرفه های بالا باید بر تولید رقابت پذیر تمرکز شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع […]

تمرکز دولت سیزدهم بر رشد اقتصادی

رییس سازمان برنامه و بودجه در مراسم افتتاح یک واحد تولید لوازم خانگی در استان خراسان رضوی گفت:تولید بدون توجه به صادرات محکوم به شکست است، به جای تعرفه های بالا باید بر تولید رقابت پذیر تمرکز شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت/روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور در آستانه یکسالگی دولت سیزدهم و در هفته دولت در مراسم افتتاح یک واحد تولیدی شرکت و بر تولید رقابت پذیر تاکید کرد.
معاون رییس جمهور در این مراسم گفت: با وجود انرژی ارزان، دستمزد پایین، تعرفه های بالای واردات قیمت تمام شده برخی کالاها بسیار بالاتر از رقبای خارجی است.

وی با بیان اینکه علت قیمت بالای کالا بهره وری پایین در حوزه منابع انسانی و منابع مالی است،تصریح کرد:تا وقتی کالا قدرت صادرات نداشته باشد،خدمات پس از فروش مناسب ارائه نشود و مردم از کیفیت راضی نباشند، نمی توان فرهنگ استفاده از داخل را نهادینه کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: برخی تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی گلایه دارند اما با نگاه به فرآیند تولیدات آنها؛ نشان می دهد بهره وری تولیدشان پایین است.

وی ادامه داد: تلاش و تمرکز دولت سیزدهم ایجاد رشد بالای اقتصادی است و خراسان رضوی نیز باید مبتنی بر همین برنامه حرکت کند.

گفتنی است این واحد تولیدی در شهرک صنعتی توس استان خراسان رضوی در زمینی به مساحت ۵ هزارو ۶۲۴مترمربع با زیر بنای ۹ هزارو ۷۳ مترمربع راه اندازی شد؛که ظرفیت تولید ۵۷ هزار دستگاه ماشین لباسشویی،۳۵ هزار دستگاه ماشین ظرفشویی و ۲۸ هزار دستگاه تلویزیون رنگی را دارد.