سیدحسن نصرالله تصریح کرد: فوت یک خانم ایرانی در شرایطی که ابعاد آن هنوز روشن نیست، جنجال‌برانگیز شد. غربی‌ها شروع کردند به موضع گرفتن. بیش از ۵۰ نفر در جای دیگر کشته شدند، اما هیچ‌کس هیچ موضعی نگرفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سید حسن […]

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: فوت یک خانم ایرانی در شرایطی که ابعاد آن هنوز روشن نیست، جنجال‌برانگیز شد. غربی‌ها شروع کردند به موضع گرفتن. بیش از ۵۰ نفر در جای دیگر کشته شدند، اما هیچ‌کس هیچ موضعی نگرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز شنبه در مراسم بزرگداشت علامه «سید محمد علی امین» در شهرک «شقرا» با تاکید بر ضرورت حفظ نعمت مقاومت گفت: نباید به سخنان کسانی که هیچ راهکاری ارائه نمی‌کنند و حرف‌های آن‌ها چیزی جز سراب و توهم نیست توجه کنیم.

وی ادامه داد: سخنرانی در شرایطی انجام می‌شود که «دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان، امروز طرح پیشنهادی واشنگتن در خصوص حل و فصل تنش مرز دریایی میان لبنان با رژیم صهیونیستی را به رئیس‌جمهور لبنان داد و حزب‌الله نیز پیش از این اعلام کرده بود که منتظر پاسخ آمریکاست تا اقدام مقتضی را در پیش گیرد.

ایران قوی‌تر از آن است که با حوادث اخیر به لرزه بیفتد

سیدحسن نصرالله در ادامه با اشاره به حوادث اخیر ایران افزود، فوت یک خانم ایرانی در شرایطی که ابعاد آن هنوز روشن نیست، جنجال‌برانگیز شد که این نشان دهنده حجم توطئه و تبلیغات خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر کل حزب الله یادآور شد: کشورهای غربی به دلیل مرگ مبهم خانم ایرانی غوغا به راه نداخته‌اند، در حالی اما روز گذشته انفجار یک مرکز آموزشی شیعیان هزاره در افغانستان بیش از ۵۰ بیگناه شهید شدند، اما کوچکترین صدایی از کسی در نیامد،

سید حسن نصر الله اظهار کرد: ده‌ها بلکه صدها تلویزیون و لشگری از حساب‌های سایبری شروع به تحریک مردم کردند، چون ایران که قلب محور مقاومت است، هدف اصلی است. رسانه‌ها روزهای نخست تصاویری از ایران را منتشر کردند و گفتند ببینید مردم ایران را، اما چند روز بعد که میلیون‌ها ایرانی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران به خیابان آمدند همه ساکت شدند.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: به دوستان ایران در همه جا می‌گویم که اصلا نگران نباشید ایران قوی‌تر از آن است که بتوانند به آن صدمه‌ای بزنند. خطرناک‌تر از این مسائل هم پیش آمده است.

سید حسن نصر الله یادآور شد: کسانی‌که روی آمریکا حساب کرده‌اید اتفاقات اوکراین را ببینید. رئیس‌جمهورشان درخواست الحاق به ناتو کرد و آمریکا گفت فعلا نه. چون باعث درگیری با روسیه می‌شود! دوست و دشمن خود را بشناسید مردم. ایران برعکس، از خود هزینه و خون می‌دهد تا از مردم منطقه دفاع کند

تلاش‌ها برای احیای داعش در عراق و سوریه

سید حسن نصرالله تاکید کرد حکومت داعش سقوط کرده است، اما داعش به عنوان یک طرح، شبکه و ابزار که مورد استفاده قرار می‌گیرد هنوز تمام نشده است. دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکا داعش را به وجود آورد و تلاش‌هایی برای احیای این گروه در سوریه و عراق در حال انجام است.
وی تاکید کرد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همچنان از داعش حمایت می‌کنند و کمک مالی و انتقال افراد برای آن را تسهیل می‌کنند.

احتمال تغییر چهره جهان به سبب منازعه روسیه و اوکراین

دبیرکل حزب الله لبنان افزود، ماجرای روسیه و اوکراین دیگر حادثه‌ای منطقه‌ای نیست بلکه به حادثه‌ای بین المللی تبدیل شده است که ممکن است چهره جهان را تغییر دهد.

نتیجه مطلوب مسئله ترسیم مرزها، حاصل وحدت و همبستگی خواهد بود

سید حسن نصرالله تاکید کرد اهمیت آنچه امروز روی داد، وجود متن مکتوب میانجی مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی است که روسای سه گانه در لبنان آن را دریافت کردند.

وی افزود: در خصوص مسئله ترسیم مرزها در روزهای سرنوشت سازی قرار داریم و به زودی مشخص خواهد شد که موضع مسئولان کشور چیست و اوضاع به کدام سمت و سو می‌رود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر مسئله ترسیم مرزها به نتیجه خوب و مورد نظر برسد، این امر نتیجه وحدت و همکاری و همبستگی ملی خواهد بود.
سید حسن نصرالله تاکید کرد اهمیت آنچه امروز روی داد، وجود متن مکتوب میانجی مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی است که روسای سه گانه در لبنان آن را دریافت کردند.

وی افزود: در خصوص مسئله ترسیم مرزها در روزهای سرنوشت سازی قرار داریم و به زودی مشخص خواهد شد که موضع مسئولان کشور چیست و اوضاع به کدام سمت و سو می‌رود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر مسئله ترسیم مرزها به نتیجه خوب و مورد نظر برسد، این امر نتیجه وحدت و همکاری و همبستگی ملی خواهد بود.

ضرورت روی آوردن به رایزنی برای انتخاب رئیس جمهور

سید حسن نصرالله تاکید کرد جلسه گذشته انتخاب رئیس جمهور نشان داد هیچ جناحی در پارلمان اکثریت را در اختیار ندارد، افزود: جلسه اخیر پارلمان ثابت کرد کسانی که خواستار انتخاب رئیس جمهور هستند باید منطق مبارزه طلبی را به نفع اصل مشورت و رایزنی کنار بگذارند.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: فرصت تشکیل کابینه در حال پایان است.

سید حسن نصرالله مهاجرت‌های غیرقانونی در قایق‌های مرگ را شبیه جنایت دانست و بر ضرورت تحقیقات جدی قضایی درباره قایق‌های مرگ تاکید کرد.

ما به شناخت علما و آثار و سیره آن‌ها نیاز داریم

سید حسن نصرالله گفت: ما به شناخت این علما و شخصیت‌های آن‌ها و آثار و سیره آن‌ها و فداکاری‌های آن‌ها به خاطر اسلام و امت و مستضعفان نیاز داریم، زیرا آن‌ها الگوی ما در زمان غیبت کبری امام ما صاحب الزمان (عج) به شمار می‌روند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود، حیات، تاریخ و سیره زندگی علما بخشی اصیل از تاریخ کشور لبنان است و نمی‌توان تاریخ کشور را جدای از این علما درک کرد. با وجود هر آنچه که در تاریخ اعم از وقایع مثبت و منفی و منازعات و حساسیت‌ها و کینه‌ها و خوشحالی‌ها و غم‌ها و پیروزی‌ها و شکست‌ها هست، ما باید تاریخ را آنگونه که هست و در واقعیت اتفاق افتاده است بپذیریم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم ما باید آثار علما را که بسیاری از آن‌ها در معرض از بین رفتن و مصادره یا آتش سوزی بویژه در زمان احمد پاشای قصاب قرار گرفت، احیا کنیم و آنرا به مردم و جهان معرفی کنیم تا لبنانی‌ها بدانند که در تاریخ کشورشان بسیاری از بزرگان علم و فرهنگ و فقه و فلسفه و عرفان و ادب و شعر وجود داشته اند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: من می‌دانم که در حال حاضر بسیاری از علما و محافل و برخی اساتید دانشگاه تلاش‌هایی انجام می‌دهند، اما مطلوب، کار دسته جمعی و همکاری گسترده است. همه ما باید به اتفاق یکدیگر تلاش کنیم و این از اهم وظایف بر گردن نسل جدید است که در مقایسه با نسل‌های قبلی امکانات بزرگی برایش فراهم است. در همین چارچوب من از همه خانواده‌هایی که کتابخانه دارند و کتاب‌ها و نسخ خطی در اختیار دارند، می‌خواهم آن‌ها را در اختیار طرف‌ها و موسسات ذیربط قرار دهند تا همانگونه که گفتم گنجینه فرهنگی و فکری و علمی بزرگ در کشورمان را بازیابیم.

علامه سید محمد علی الامین به مقاومت بسیار افتخار می‌کرد

سید حسن نصرالله گفت: مدتی پیش که با ایشان (علامه سید محمد علی الامین) دیدار داشتم به مقاومت، دستاوردهای آن، مردان و زنان آن، شهدا و پیروزی‌های آن بسیار افتخار می‌کرد و از مهم‌ترین سخنانی که می‌گفت و درخواست می‌کرد شناخت نعمت، نعمت وجود مقاومت بود.

به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان، علامه سید محمد امین از روی بصیرت و حکمت در کنار امام موسی صدر ایستاد و برای آن نیز هزینه گزافی داد و این که ایشان از ابتدا مسیر و اراده مقاومت را تأیید کرد و همواره خود را در کنار امام موسی صدر می‌دید.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «این عالم فقید به مقاومت و شهدا و مجاهدینش افتخار می‌کرد و از نعمت و برکات مقاومت سخن می‌گفت. او در این باره با من گفت‌وگو کرد چرا که تمامی جنایات و اتفاقاتی که موجب کوچ احباریاز جنوب لبنان شده بود را پشت سر گذاشته بود و هر کسی که این حوادث دردناک را دیده باشد، ارزش زندگی امروز که همراه با امنیت و عزت و شرف است را می‌داند».

ما قدر امنیت و آرامشی را که خودمان بوجود آورده ایم، به خوبی می‌دانیم

دبیر کل حزب الله لبنان گفت وضعیتی که امروز مردم در آن زندگی می‌کنند بویژه در جنوب لبنان و مناطق مرزی، احساس امنیت و آرامش و طمأنینه است. فقط امنیت نیست. ممکن است امنیت تنها باشد، اما آرامش و طمأنینه نباشد. این صلح داخلی و روانی و این عزت و کرامت، به لطف و کمک خدا با دستان و بازوهای مردان لبنانی و فداکاری‌های خانواده‌های آنان برقرار شده است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد، این امنیت و آرامش با این‌ها ایجاد شده است و هیچ کسی آنرا برای ما نساخته است. نه سازمان ملل و نه نیروهای اضطراری بین المللی و نه شورای امنیت و نه اتحادیه عرب. این امنیت در لبنان ساخته شده است. این پیروزی در لبنان به
به دست آمده است. این امنیت و آرامش در لبنان ساخته شده است. این عزت و کرامت در لبنان به دست آمده است و ساکنان لبنان آن را ساخته اند. آن را علمایی امثال علامه محمد امین و فرزندان و شاگردانش و نسل او و دیگر نسل‌هایی که در مدرسه او و کنار منبر او و منبر دیگر علما تربیت شده اند، ساخته اند؛ بنابراین ما این نعمت را می‌فهمیم و قدر آن را می‌دانیم و سپاسگزار آن هستیم.

‌می‌توانیم با قدرت، حکمت و وحدت خود گاز استخراج کنیم

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد، گنج ما در جوار ما، اینجا در دریاست و ما می‌توانیم آن را استخراج کنیم، زمانی که از قدرت مان و حکمت مان و وحدت مان استفاده کنیم. امروز ان شاء الله اگر این پرونده (ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی) به نتیجه مطلوب و خوبی برسد بدون شک نتیجه وحدت، همکاری و همبستگی ملی خواهد بود.

سید حسن نصر الله بیان داشت: «همواره درباره اینکه حکومت بتواند تصمیم مناسب را در راستای منافع لبنان بگیرد تردید داشته‌ام، ما در روزهای سرنوشت سازی در خصوص این پرونده قرار داریم. در روزهای پیش رو موضع حکومت لبنان مشخص خواهد شد و امیدواریم که در نهایت امور به خوبی پیش رود و برای لبنان و مردم لبنان نیک باشد».