نجات ۱۲ قطعه کبک از دست شکارچی متخلف در شهرستان سقز سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سنندج گفت: ۱۲ قطعه کبک وحشی در منزل یک شکارچی سودجو توسط محیط بانان این شهرستان کشف و ضبط شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ایوب شریفی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با […]

نجات ۱۲ قطعه کبک از دست شکارچی متخلف در شهرستان سقز

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سنندج گفت: ۱۲ قطعه کبک وحشی در منزل یک شکارچی سودجو توسط محیط بانان این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ایوب شریفی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با اخذ حکم قضایی و خواری نیروی انتظامی در تفتیش از منزل یک شکارچی سود جو، این ۱۲ قطعه کبک را کشف و ضبط کردند.
وی اضافه کرد:با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا،یک شکارچی متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
وی ادامه داد:با اخذ حکم از مراجع قضایی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور تعداد ۱۲ قطعه کبک وحشی و ۱۵ قفس چوبی از متهم کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد:عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.
کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار،منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار،منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.