فضای رکود بر حوزه جوانان کردستان حاکم است نماینده جوانان استان کردستان در مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور گفت: شور و نشاط اجتماعی از سمن های جوانان کردستان گرفته شده و اکثریت آنان مخالف وضع موجوداند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دارا ترسیم در گفتگو با خبرنگاران، با […]

فضای رکود بر حوزه جوانان کردستان حاکم است

نماینده جوانان استان کردستان در مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور گفت: شور و نشاط اجتماعی از سمن های جوانان کردستان گرفته شده و اکثریت آنان مخالف وضع موجوداند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دارا ترسیم در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به ابهامات مالی در تخصیص اعتبارات به سمن های جوانان کردستان اظهار داشت: نگاه سلیقه ای و سیاست حذف منتقد سبب شده بسیاری از سمن های جوانان از کار اجتماعی دور شوند.

وی افزود: حمایت از طرح ها و برنامه های سمن ها به جای نگاه جامع و کلان محدود به چند سمن نورچشمی بوده است.

مدیرعامل موسسه بارمان سنه دژ گفت: در دوران معاون سابق جوانان کردستان شاهد بودیم حتی سمن های غیرفعال هم در اجرای برنامه ها مشارکت داشتند‌.

ترسیم با اشاره به افتخار آفرینی های جوانان کردستان در چند سال اخیر بیان کرد: معاونت فعلی به جای تلاش برای اصلاح امور، بدون توجه به تذکرهای مدیرکل محترم و وزارت مسیر اشتباه خود را دنبال می کند.

وی مهمترین نیازمندی تحول در این حوزه را حضور معاون جهادی، پرتلاش، مومن، انقلابی و صبور عنوان کرد و افزود: فضای جوانان با قهر ها و اعمال نظرهای سلیقه ای مدیریت نمی شود.

نماینده جوانان کردستان جابجایی و انتقال تنها کارشناس حوزه ازدواج استان را تایید کرد و گفت: معاون جوانان بدون توجه به بدنه کارشناسی و توانمند خود در حال حاضر با ۲ نفر اداره می شود.

ترسیم اظهار داشت: از سال ۹۷ به دلیل بیان انتقادی به جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان دعوت نمی شوم، افزود: مدیرکل ورزش و جوانان استان فردی توانمند است اما در حوزه معاونت جوانان شاهد افت عملکرد و نارضایتی جمعی بودیم.

وی بر لزوم ایجاد حلقه مشاورین جوان در بدنه دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: آسیب های اجتماعی در کردستان روز به روز بیشتر می‌شود و لازم است مدیران مرتبط بدون وابستگی به میز و صندلی برای جذب اعتبارات و جبران کاستی های موجود تلاش کنند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان