از افزایش تعداد اتوبوس ها و رانندگان تا رونمایی از سامانه سفیر مهر از اقدامات ستاد مهر حق شناس با بیان اینکه ستاد مهر از ماه‌های قبل فعالیت خود را برای توسعه تجهیزات آغاز کرده از اقدامات انجام شده جهت تسهیل رفت و آمد هنگام بازگشایی مدارس خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

از افزایش تعداد اتوبوس ها و رانندگان تا رونمایی از سامانه سفیر مهر از اقدامات ستاد مهر

حق شناس با بیان اینکه ستاد مهر از ماه‌های قبل فعالیت خود را برای توسعه تجهیزات آغاز کرده از اقدامات انجام شده جهت تسهیل رفت و آمد هنگام بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حسین حق شناس؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در آیین آغاز به کار ستاد مهر و بهره‌برداری از ناوگان و تجهیزات جدید حمل و نقل عمومی با بیان اینکه پایانه عاشق آباد‌ یکی از ظرفیت‌های حمل و نقل شهر و یک پایانه ترکیبی است که برای توسعه آن برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: این پایانه از یک سو به پایانه مترو و از سوی دیگر با اتوبوس‌ها در ارتباط است و همچنین برای ورود ون‌ها، دوچرخه و احداث پارک‌سوار خودروهای شخصی اقداماتی در دستور کار داریم.

وی افزود: ستاد مهر از ماه‌های قبل فعالیت خود را برای توسعه تجهیزات آغاز کرده و برنامه بازسازی و تعمیر اتوبوس‌ها و تأمین راننده در دستور کار قرار گرفت که در این راستا ۲۰‌ اتوبوس با عمر بالای ۱۰ سال، بازسازی کامل، ۸ اتوبوس نو به ناوگان اضافه و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با تعمیرات وارد چرخه مصرف شد.
رییس ستاد مهر اصفهان اظهار کرد: با تدابیر مختلف حدود ۴۰۰‌راننده به ناوگان افزوده شدند که با مجموع این ظرفیت‌ها از ابتدای مهر ۹۰۰ اتوبوس در شهر فعال خواهند بود.

دی اذعان کرد: برای تشویق شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی هم، در روز اول مهر استفاده از مترو و اتوبوس رایگان خواهد بود.

حق شناس گفت: در سیستم تاکسیرانی نیز با ورود ون‌ها به سیستم حمل و‌نقل شاهد تحول بودیم. در این راستا ۲۹ ون تحویل شده که ۵ ون ویژه معلولین و کودکان استثنایی تجهیز و ۲۴ ون هم برای مسیرهای کم مسافر و سرویس مدارس توزیع خواهد شد.
وی از رونمایی سامانه سفیر مهر برای شفافسازی مسیرها و کرایه‌ها و خدمات دهی به والدین برای سرویس مدارس خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ هزار شهروند در آن ثبت نام کرده اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان همچنین شناورسازی ساعات ادارات، تفاوت در زمان گشایش و تعطیلی مدارس مقاطع مختلف و استقرار اکیپ‌های کنترل و نظارت و پلیس راهور برای روانسازی ترافیک را از دیگر تصمیمات شورای ترافیک، برای تسهیل عبور و مرور در آستانه مهرماه است.

همچنین شهرام صانعی؛ رییس انجمن اولیا‌ و‌مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با بیان اینکه موضوع پروژه مهر، همواره از نیمه دوم فروردین‌ ماه در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از موضوعات مهم در این کمیته، ۲مبحث سرویس حمل و‌نقل و لباس فرم دانش‌آموزان است که به نظم شهری کمک می‌کند.

وی افزود: شهرداری اصفهان در زمینه خط‌کشی مسیرها، نصب چراغ‌های راهنمایی و علائم ترافیکی و احداث ایستگاه‌های دوچرخه با انجمن‌های اولیا و مربیان تعامل خوبی داشته است.

صانعی ادامه داد: از سوی دیگر ساماندهی موضوع سرویس مدارس در برقراری نظم و ایجاد آرامش خانواده‌ها بسیار مهم است که بعد از شیوع کرونا در این زمینه به مشکل برخورده بودیم اما با اهتمام شهرداری اصفهان و سازمان تاکسیرانی، تعداد ۱۲۰۰ سرویس مدرسه را به بیش از ۵ هزار سرویس افزایش دادیم و در حال خاصر با هوشمندسازی سامانه سرویس مدارس، شاهد تسهیل این امر و آرامش خاطر خانواده‌ها هستیم.

در ادامه این مراسم سرهنگ علی بختیاری؛ جانشین پلیس راهور اصفهان نیز ضمن آرزوی برقراری نظم و امنیت در ایام بازگشایی مدارس و رعایت قانون توسط همه شهروندان، گفت: در خصوص سرویس مدارس تأکید داریم از ظرفیت مجاز وسایل نقلیه استفاده شود و بیش از ظرفیت اقدام به سوار کردن مسافر نکنند تا خطری دانش‌آموزان را تهدید نکند.
وی تاکید کرد: پلیس راهور در کنار مدیریت شهری یک خانواده است و امیدواریم با همکاری بتوانیم سال تحصیلی را با امنیت پیش ببریم.