حادثه امنیتی جدید در نزدیکی سواحل عمان در شرایطی که شورای امنیت قطعنامه‌ای را علیه ارتش یمن صادر کرده، اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه جدید در شرق سواحل عمان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که گزارشی از […]

در شرایطی که شورای امنیت قطعنامه‌ای را علیه ارتش یمن صادر کرده، اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه جدید در شرق سواحل عمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در ۵۰ مایل دریایی شرق بندر «صحار» عمان دریافت کرده است.

بنا بر گزارش وبگاه «عرب‌نیوز»، این نهاد بریتانیایی می‌گوید که چند فرد ناشناس در حدود ساعت ۰۳:۳۰ صبح امروز به وقت ساعت جهانی (۰۷:۰۰ صبح امروز به وقت تهران) وارد یک کشتی شدند که در دریای عمان در حال حرکت بوده است.

اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا می‌گوید گزارش‌هایی دریافت کرده که نشان می‌دهد صداهای ناشناسی از تلفن شنیده می‌شود اما مقام‌های محلی موفق نشدند با افراد داخل کشتی تماسی برقرار کنند و تحقیقات ادامه دارد.

این حادثه در روزی رخ داده است که شورای امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر محکوم کردن عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را تصویب کرد. (جزئیات بیشتر)

پیشتر به کشتی‌ها در این محدوده توصیه شده بود تا «با احتیاط عبور و مرور کنند و هرگونه فعالیت مشکوکی را به اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا گزارش دهند».

طبق این گزارش، نامی از کشتی‌ که در این حادثه دخیل بوده، برده نشده است اما خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش تکمیلی خود به نقل از شرکت امنیتی دریایی انگلیسی «امبری» گزارش کرد، «۶ فرد نظامی» وارد کشتی شدند که ظاهراً نفتکش «سنت نیکلاس» نام داشته است. سنت نیکلاس با شرکت کشتیرانی یونانی «امپایر نویگیشن» (امپراطوری ناوبری) ارتباط دارد.

ادعا می‌شود که افراد مذکور در حین ورود به کشتی، دوربین‌های نظارتی را پوشانده‌اند اما جزئیات بیشتری منتشر نشده است.