نکوداشت «میرزا آقا امامی» در نشست «نقاش جهانشهر» مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان از برگزاری نشست «نقاش جهانشهر» به‌منظور نکوداشت و معرفی زنده‌یاد «میرزا محمدمهدی امامی»، نقاش معاصر اصفهان در مجموعه تاریخی‌، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، […]

نکوداشت «میرزا آقا امامی» در نشست «نقاش جهانشهر»

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان از برگزاری نشست «نقاش جهانشهر» به‌منظور نکوداشت و معرفی زنده‌یاد «میرزا محمدمهدی امامی»، نقاش معاصر اصفهان در مجموعه تاریخی‌، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی تمیزی با اعلام این خبر گفت: موزه هنرهای معاصر به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان و در راستای نکوداشت مفاخر شهر اصفهان در قالب برگزاری نشست تخصصی با عنوان «نقاش جهانشهر» به شخصیت «میرزا محمدمهدی امامی» نقاش معاصر اصفهان می‌پردازد.
او ادامه داد: میرزا آقا امامی از احیاگران سنت نگارگری افول یافته مکتب صفوی بود که برای نخستین‌بار تکنیک معرق سوخت و چرم را با نگارگری پیوند داد. از طرفی امامی در سبک «ایرانی سازی» که از اواخر عصر صفوی در برابر «مینیاتور» پدید آمد نیز هنرنمایی داشت و آثاری در این شیوه به ظهور رساند.
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان خاطرنشان کرد: سخنران نشست «نقاش جهانشهر» اصغر جوانی جونی، دانشیار گروه نقاشی دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر اصفهان است که به بررسی آثار میرزا آقا امامی و نقش او در مکتب نقاشی اصفهان می‌پردازد.
به گفته او، این نشست روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ درگذر آرامگاه بابارکن الدین واقع در خیابان سعادت‌آباد، مجموعه مذهبی و تاریخی تخت فولاد برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان تأکید کرد: با توجه به اینکه این هنرمند در مجموعه تاریخی‌، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد به خاک سپرده‌شد، به‌پاس نکوداشت ایشان بعد از برگزاری این نشست ساعت ۱۸:۱۵ جمعی از هنرمندان حوزه‌های مختلف به‌ویژه هنرهای تجسمی در آرامگاه وی حضور خواهند یافت.