رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت فعالیت برندهای داخلی تولید مد و پوشاک ایرانی- اسلامی گفت: نفوذ برندها در بازار مخاطبان چند ۱۰ میلیونی حجاب در ایران باید چنان باشد که دیگر شاهد عرضه بعضا پوشاک قاچاق و تولید زیر پله‌ای و تولید پوشاک غیرفرهنگی نباشیم. […]

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت فعالیت برندهای داخلی تولید مد و پوشاک ایرانی- اسلامی گفت: نفوذ برندها در بازار مخاطبان چند ۱۰ میلیونی حجاب در ایران باید چنان باشد که دیگر شاهد عرضه بعضا پوشاک قاچاق و تولید زیر پله‌ای و تولید پوشاک غیرفرهنگی نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجید امامی روز دوشنبه – سوم مردادماه – در گفتگویی در مورد نمایشگاه «ایران ویژند» اعلام کرد: جشنواره مُد و لباس فجر از سویی برای استعدادیابی و کشف آثار و گزینه‌های برتر، الهام‌بخش و سرآمد در عرصه هنر طراحی لباس، ملزومات و حجاب تلاش می‌کند و از سوی دیگر بهانه‌ای است برای اتصال قاطع بین نظام طراحی، تولید و مصرف پوشاک و مُد، که ماموریت فعالان حوزه حجاب و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در طول سال است. 
وی افزود: ستاد جشنوار مُد و لباس فجر برای تحقق این مأموریت خود به این نتیجه رسید که بخش نمایشی غیر رقابتی که عموم مردم باید آن را بپسندند و بتوانند در آن خرید هم داشته باشند، با فاصله از بخش رقابتی و در محیط مناسب‌تری برگزار بشود لذا «ایران ویژند» عنوانی برای بخش غیر رقابتی جشنواره مُد و لباس فجر است. 
رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه گاهی به ما پیشنهاد داده می‌شود که رویدادهای اختصاصی مانتو، لباس نوجوان و … برگزار کنیم، تصریح کرد: علی رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، برگزاری رویدادهای متعدد مُد و لباس توسط بخش خصوصی و دولتی در کشور انتظارات از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور را برآورده نکرده است. بنابراین معتقدیم باید بخش غیردولتی را در برگزاری چنین رویدادهایی حمایت کنیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در همکاری با وزارت آموزش پرورش، سازمان صدا و سیما، وزارت صمت و دیگر اعضای کارگروه خصوصاً اتحادیه صنف پوشاک تهران و شبکه فراگیر حجاب و عفاف، نمایشگاه «ایران ویژند» را به عنوان بیانیه رسمی خود در خصوص ماهیت و وضعیت زنجیره تأمین نظام مُد و پوشاک ایرانی اسلامی می‌داند و معتقد است با حضور مردم می‌تواند اعتبار بخشی، اثرسنجی و ارزشیابی از فعالان حوزه مُد و لباس ایرانی اسلامی صورت بگیرد، فعالانی که از عرصه فناوری، آموزش تا صادرات پهنه پوشاک ایرانی اسلامی را شکل می‌دهند.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیت برندهای داخلی تولید مد و پوشاک ایرانی- اسلامی، گفت: ما برندهای فعال در بازار را سربازان کارآمد و مسلح نظام مُد و پوشاک کشور می‌دانیم که در این جنگ نامتقارن فرهنگی میخواهند ملی- تاریخی- سنتی- دینی و ارزشی باشند.
امامی تصریح کرد: اگر یک فعال حوزه پوشاک حجاب نتواند در قالب یک نام و عنوان دارای ضریب نفوذ در بازار به رقابت در این عرصه بپردازد، در بهترین حالت یک نمونه آکواریومی خواهد ماند.
وی با بیان اینکه ما با نمونه‌های آکواریومی نمیتوانیم به دریای مواج نظام مُد و پوشاک فکر کنیم افزود: به همین دلیل و با وجود فعالیت برندهای بزرگ و قابل قبول شامل بیش از ۱۵۰ برند ایرانی در حوزه مانتو، چادر و ملزومات حجاب و به همین تعداد هم تولیدکنندگان در حال رشد، اما چالش جدی را همچنان برندهای مقتدر، دارای شبکه توزیع و عمق نفوذ در بازار می‌دانیم.
امامی بر اهمیت حضور پر قدرت برندهای ایرانی در بازارهای داخلی تاکید کرد و گفت: ویژندهای عرصه تولید حجاب اسلامی باید بتوانند آنچنان نفوذی در بازار مخاطبان چند ۱۰ میلیونی حجاب در ایران داشته باشند که دیگر شاهد عرضه بعضا پوشاک قاچاق و همچنین تولید زیر پله‌ای و تولید پوشاک غیر فرهنگی در بازار نباشیم. 
وی حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برندهای داخلی را معنوی عنوان و خاطرنشان کرد: صنف و صنعت باید در تامین منابع مواد اولیه یاریگر این برندها باشند.
رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد توجه بیشتر برندها به استفاده از فناوری‌های‌نو و سبک پوشش و پوشاک گروه‌های مختلف مثل نوجوان و آقایان باشیم.