دولت آلمان برای نجات بزرگترین شرکت گاز در حال ورشکسته شدن این کشور، بودجه‌ای اضافی اختصاص داده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،دولت آلمان اعلام کرد که برای کمک مالی به شرکت یونیپر بزرگترین تامین کننده گاز این کشور ۶۰ میلیارد یورو بودجه اضافی اختصاص داده است. گزارش بلومبرگ حاکی از مشکلات زیاد این […]

دولت آلمان برای نجات بزرگترین شرکت گاز در حال ورشکسته شدن این کشور، بودجه‌ای اضافی اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،دولت آلمان اعلام کرد که برای کمک مالی به شرکت یونیپر بزرگترین تامین کننده گاز این کشور ۶۰ میلیارد یورو بودجه اضافی اختصاص داده است. گزارش بلومبرگ حاکی از مشکلات زیاد این شرکت و احتمال ورشکستگی آن است.

به نوشته بلومبرگ، بالا رفتن قیمت انرژی در اروپا مشکلات زیادی برای شرکت‌های تامین سوخت و انرژی در این کشورها ایجاد کرده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده از منابع نزدیک به دولت آلمان، این طرح در حالی انجام می‌شود که وضعیت مالی شرکت یونیپر در حال بدتر شدن است به طوریکه زیان خالص این شرکت در ۹ ماهه اول سال به ۳.۲ میلیارد یورو رسیده است.

مقامات آلمانی ماه گذشته طرح‌هایی برای ملی کردن شرکت یونیپر برای کمک به صنعت انرژی این کشور اعلام کردند.

فلوریان تونکار معاون وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با بلومبرگ گفت، برلین تمام تلاش خود را برای اطمینان از حفظ حیات یونیپر انجام خواهد داد، اما در مورد میزان کمک‌ها اظهار نظری نکرد.