“معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نسبت به افزایش مشارکت‌های مردمی در مدیدیت امور جامعه تاکید کرد.اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، گفت: اختیارات و امورات مربوط به دولت تا حد ممکن و با هدف کوچک‌سازی بدنه دولت به مردم و تشکل‌های مردمی واگذار شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران […]

“معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نسبت به افزایش مشارکت‌های مردمی در مدیدیت امور جامعه تاکید کرد.
اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، گفت: اختیارات و امورات مربوط به دولت تا حد ممکن و با هدف کوچک‌سازی بدنه دولت به مردم و تشکل‌های مردمی واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران، مطرح کرد: با توجه به اهمیت موضوع این مهم باید با جدیت دنبال شود و در بخش‌هایی که امکان‌پذیر است از ظرفیت مردم برای اعتلای کشور و نظام استفاده کنیم.

او ادامه داد: در نظام اداری ما این نگاه ایجاد شده که امورات دولت باید صرفا توسط کارمندان دولت انجام شود در حالی که بسیاری از کارها را می‌توان به مردم سپرد و مردم نیز به راحتی می‌توانند آن‌ها را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: در مسیر تحقق این مهم نخستین نیاز امروز ما فرهنگ‌سازی، ادراک‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ تشکلی کار کردن است و تشکل‌ها باید در این راه کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: باید این مسئله را بقبولانیم که استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اعمال حاکمیت کم هزینه‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود و افزایش سرمایه اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت.

محبی‌پور گفت: در این فرآیند، دولت نیز می‌تواند به عنوان پشتیبان ایفای نقش کند.