قطع منبع انرژی چاره جلوگیری از هدررفت آن نیست عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساخت اصولی در راستای جلوگیری از هدررفت انرژی در بسیاری از ساختمان‌ها رعایت نشده است، لذا سازمان نظام مهندسی باید دقت لازم را داشته باشد و شهرداری نیز توجه ویژه کند تا بتوانیم حداقل انرژی را در ساختمان‌ها داشته باشیم. […]

قطع منبع انرژی چاره جلوگیری از هدررفت آن نیست

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساخت اصولی در راستای جلوگیری از هدررفت انرژی در بسیاری از ساختمان‌ها رعایت نشده است، لذا سازمان نظام مهندسی باید دقت لازم را داشته باشد و شهرداری نیز توجه ویژه کند تا بتوانیم حداقل انرژی را در ساختمان‌ها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمدرضا فلاح اظهار کرد: ساختمان‌های ما باید طبق ضوابط نظام مهندسی ساخته شود، به این معنی که هر مهندس وظیفه دارد طبق ضوابط سازمان نظام مهندسی ساختمان و شورای عالی شهرسازی، اقدام به طراحی ساختمان کند و شهرداری نیز بر آن اساس پروانه ملک را صادر می‌کند.

وی افزود: در این بین مسائلی وجود دارد که نادیده گرفته می‌شود، به عنوان مثال موضوع انرژی ساختمان باید جدی‌تر دنبال شود، چراکه در حال حاضر بسیاری از انرژی‌های ساختمان‌ها هدررفت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از دیگر عوامل مؤثر در اتلاف انرژی، استفاده نکردن از پنجره‌های دوجداره در بسیاری از ساختمان‌ها است، همچنین ساختمان‌ها باید اصولی ساخته شود تا شاهد هدررفت انرژی نباشیم و با کمترین حرارت در ساختمان بهترین گرمایش و سرمایش را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت اصولی در راستای جلوگیری از هدررفت انرژی در بسیاری از ساختمان‌ها رعایت نشده است، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی باید دقت لازم را داشته باشد و شهرداری نیز توجه ویژه کند تا بتوانیم حداقل انرژی را در ساختمان‌ها داشته باشیم و مشکلاتی را که در حال حاضر در راستای افزایش و اتلاف انرژی در بناها داریم، نظاره‌گر نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ساختمان‌های دولتی نیز انرژی تا حد زیادی مصرف می‌شود که مستلزم تدبیر و چاره‌اندیشی اساسی است، چراکه با قطع کردن منبع انرژی، نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود، بنابراین باید نسبت به مسیرهای هدررفت انرژی آگاه شد تا این مشکلات پیگیری و رفع شود.