روزانه ۱۱۰ هزار بسته شیر دانش‌آموزی در مدارس استان اصفهان توزیع خواهد شد معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هر روز ۱۱۰ هزار بسته شیر دانش‌آموزی در میان مدارس مختلف استان اصفهان توزیع خواهد شد که پوشش تمام مناطق و نواحی استان طی ۴ روز، از یکشنبه […]

روزانه ۱۱۰ هزار بسته شیر دانش‌آموزی در مدارس استان اصفهان توزیع خواهد شد

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هر روز ۱۱۰ هزار بسته شیر دانش‌آموزی در میان مدارس مختلف استان اصفهان توزیع خواهد شد که پوشش تمام مناطق و نواحی استان طی ۴ روز، از یکشنبه تا چهارشنبه صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید علی مدینه، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع این اداره‌کل در نشست توجیهی توزیع شیر دانش‌آموزی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک هفتۀ بسیج اظهار داشت: یکی از برنامه‌های خوب دولت مردمی، توزیع شیر رایگان در میان دانش‌آموزان است؛ چرا که علاوه بر علم و دانش و اخلاق، سلامت آن‌ها نیز برای مسئولین امر حائز اهمیت است.

وی افزود: متأسفانه سرانۀ مصرف شیر در کشور ما، علی‌رغم وضعیت خوب صنعت دامپروری در کشور، یک‌سوم سرانۀ جهانی است و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی و توجه ویژه دارد.

مدینه عنوان داشت: جلسات متعددی تاکنون در خصوص تولید و توزیع شیر دانش‌آموزی برقرار شده که آخرین مورد آن با شرکت پگاه اصفهان بود و طی همین جلسه توافقاتی حاصل شده است و برنامۀ توزیع شیر در میان دانش‌آموزان طبق آن پیگیری خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعۀ منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: توزیع شیر در میان دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم ابتدایی دو روز در هفته انجام خواهد شد و در مجموع ۴۴۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند که در هر هفته ۸۸۰ هزار بسته شیر ۲۰۰ سی‌سی فرا دما در میان آن‌ها توزیع می‌شود.

وی افزود: باتوجه‌به این‌که تأمین این میزان شیر، در توان شرکت‌های لبنی استان نیست، طی جلسات برگزار شده با کارگروه شیر استانداری، مقرر شده است تا در شروع این طرح، شیر دانش‌آموزی هفته‌ای یک‌بار شیر در مدارس توزیع شود و ان‌شاءالله در ادامه هدف هفته‌ای دو نوبت محقق شود.