تحقق ۱۰۰ درصدی گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی اصفهان طی سال گذشته مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از تحقق ۱۰۰ درصدی گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری در حاشیه دیدار از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، […]

تحقق ۱۰۰ درصدی گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی اصفهان طی سال گذشته

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از تحقق ۱۰۰ درصدی گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری در حاشیه دیدار از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به مأموریت این شرکت در حوزه گازرسانی گفت: طی سال گذشته، در راستای منویات مقام معظم رهبری مدالظله‌العالی و تحقق شعار سال و خدمتگزاری به مردم شریف استان اصفهان، بیش از ۴۲ هزار و ۹۰۰ مشترک شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌‎اند.

عسکری در ادامه، افزود: طی سال ۱۴۰۲ و در راستای خدمات گازرسانی به واحدهای تولیدی، صنعتی، مناطق شهری و روستایی، بیش از ۷۰۹ کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا و در همین راستا بیش از ۱۴ هزار و ۱۰۰ انشعاب جدید نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: این شرکت با همت و تلاش همکاران به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی، تجاری و عمومی در سطح استان پهناور اصفهان گازرسانی کرده و هزاران اشتغال جدید به لحاظ احداث زیرساخت‌های گاز در استان ظرفیت ایجاد شده و در راستای گازرسانی به تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی واجد شرایط این استان در سال ۱۴۰۲، ۸۱  ایستگاه تقلیل فشار جدید نیز نصب و راه‌اندازی شده است.

عسکری ادامه داد: با بهینه‌سازی ۴ هزار و ۵۰۰ واحد موتورخانه در سال ۱۴۰۲، تاکنون ۱۴ هزار و ۱۵۷ واحد موتورخانه بهینه‌سازی شده است؛ این اقدامات منجر به صرفه‌جویی ۲۱ درصدی در مصرف گاز شده، ضمن این‌که در مجموع با بهینه‌سازی مصرف گاز بیش از ۷ میلیون مترمربع فضای گرمایشی از سال ۱۴۰۰ در قالب این طرح، شاهد کاهش مصرف بیش از ۴۰ میلیون متر مکعبی گاز هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: خوشبختانه با بهینه‌سازی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مطلوب، این شرکت علی‌رغم افزایش حدود ۱۵۰ هزار مشترک جدید تولیدی، خانگی و عمومی، موفق شد مصرف گاز را در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش دهد.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: نصب و راه‌اندازی ۱۸ نیروگاه و آبگرمکن خورشیدی طی سال ۱۴۰۲ در ادارات گازرسانی سطح استان با هدف استفاده از انرژی‌های پاک، نصب بیش از ۴۰ دستگاه فلومترهای پیشرفته آلتراسونیک با دقت اندازه‌گیری بسیار بالا، تجهیز یک دستگاه خودروی مدیریت بحران مخابراتی به منظور پوشش ارتباطات بی‌سیمی در مواقع بحران، نشت‌یابی ۴۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه و انشعاب و ۵ هزار و ۹۰۰ ایستگاه تقلیل فشار از جمله دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته است.

شایان ذکر است، بیست هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور شرکت های داخلی و خارجی آماده بازدید علاقمندان می باشد