منابع سوری از ورود یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی شامل مهمات و تجهیزات نظامی به شمال سوریه خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران منابع سوری از ورود یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکا به شمال سوریه خبر دادند. بر اساس این گزارش، نظامیان اشغالگر آمریکا کاروانی شامل تسلیحات و تجهیزات نظامی از جمله توپ‌های پیشرفته […]

منابع سوری از ورود یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی شامل مهمات و تجهیزات نظامی به شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران منابع سوری از ورود یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکا به شمال سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نظامیان اشغالگر آمریکا کاروانی شامل تسلیحات و تجهیزات نظامی از جمله توپ‌های پیشرفته را به پایگاه غیرقانونی خود در الشدادی واقع در جنوب شهر الحسکه وارد کردند.
نظامیان اشغالگر آمریکا کاروانی از کامیون‌ها را از پایگاه‌های خود در شمال عراق به پایگاه الشدادی در جنوب الحسکه منتقل کردند و این کاروان حامل توپ‌های پیشرفته و تجهیزات و مهمات نظامی بود.

این منابع افزودند که نظامیان آمریکا معمولاً برای حمایت از شبه نظامیان قسد که وابسته به آنها هستند سلاح و مهمات زیادی را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

گفتنی است، با شکست گروهک تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.
مناطق تحت اشغال نیروهای تروریست آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و نیروهای تروریست آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

«الحکم دندی» معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از اصرار برخی اعضای شورای امنیت برای نادیده گرفتن چالش‌های اساسی در سوریه از جمله تروریسم و تعرض به خاک سوریه انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، دندی طی جلسه شورای امنیت گفت: تعدادی از اعضای شورای امنیت بر نادیده گرفتن چالش‌ها در سوریه از جمله تروریسم و تعرض به خاک آن پافشاری می‌کنند.