رشد ۱۱ درصدی «نرخ فروش واقعی» طی یک سال گذشته / ۵ شرکت دانش بنیان به باشگاه صدتایی‌ها پیوستند مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی از افزایش ۱۱ درصدی نرخ فروش واقعی طی یک سال گذشته علی رغم تورم حاکم در کشور خبر داد و افزایش بهره وری و بالا رفتن ارزش افزوده را از عوامل اصلی […]

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی از افزایش ۱۱ درصدی نرخ فروش واقعی طی یک سال گذشته علی رغم تورم حاکم در کشور خبر داد و افزایش بهره وری و بالا رفتن ارزش افزوده را از عوامل اصلی تحقق این امر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مصطفی مؤمنی صبح دوشنبه در بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما ضمن تبریک ولادت حضرت امام جواد (ع) با بیان اینکه سازمان مدیریت صنعتی از ۶ دهه گذشته تاکنون به امر تربیت و آموزش مدیران و کارشناسان سازمان‌ها در حوزه‌های امور مدیریتی و فنی پرداخته است، اظهار کرد: این سازمان در کنار وظیفه اصلی و ماهیت وجودی خود که پیشبرد صنعت و توسعه فضای کسب و کار است، رویدادهایی از جمله IMI100، جایزه ملی تعالی، جایزه مدیریت انرژی و … را در دستور کار قرار داده و در حقیقت به دنبال توسعه فضای کسب و کار با تولید اطلاعات موثق و دقیق از وضعیت شرکت‌ها و فضای کسب و کار و تحلیل دقیق آن است.

وی با بیان اینکه برای این امر صورت‌های مالی تأیید شده شرکت‌ها را یا از طریق بورس و یا با دریافت گزارش‌های حسابرسی شده بررسی می‌کنیم، گفت: با استناد به این اطلاعات و تحلیل آنها، رتبه‌بندی شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

ارزیابی شرکت‌های برتر با ۳۳ شاخص معتبر

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳ شاخص معتبر برای ارزیابی شرکت‌ها در همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران وجود دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین این شاخص‌ها که در ارزیابی‌های بین‌المللی نیز مورد تاکید است، شاخص فروش بوده که دارای اهمیت بالایی است.

وی تصریح کرد: کمیته علمی همایش به صورت دائمی بر روی شاخص‌ها کار می‌کند و امیدواریم در سال‌های بعد این شاخص‌ها توسعه یابد.

مؤمنی اضافه کرد: علی رغم اینکه رشد فروش همراه با تورم کاهشی اعلام شد اما نرخ رشد واقعی فروش ۱۱ درصد افزایش یافته و به نظر می‌رسد که چون مبنای شاخص ارزیابی شرکت‌ها نرخ فروش بوده، این اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: می‌توان گفت دلایلی همچون افزایش بهره وری و بالا رفتن ارزش افزوده می‌تواند عامل افزایش نرخ فروش واقعی باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه به ورود شرکت‌های دانش بنیان در بین شرکت‌های برتر ایران اشاره کرد و گفت: می‌توان گفت در سال جاری ۵ شرکت دانش بنیان وارد باشگاه ۱۰۰ شرکت برتری شده‌اند که ۸۷ درصد از میزان فروش ۵۰۰ شرکت برتر را به خود اختصاص داده‌اند و این ۱۰۰ شرکت موتور محرکه اقتصاد ایران هستند.

وی تاکید کرد: ۱۰۰ شرکت برتر ایران صنایع بزرگ، مادر و حساس هستند که موتورمحرکه دیگر صنایع کشور نیز محسوب می‌شوند