برف و سرما اصفهان را فرا می‌گیرد کارشناس هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: از اواخر فردا پنجشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی جدید از غرب استان پیش‌بینی می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ لیلا امینی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای استان […]

کارشناس هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: از اواخر فردا پنجشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی جدید از غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ لیلا امینی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای استان اصفهان، از ورود سامانه بارشی جدید خبر داد و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر این است که طی امروز تا اواسط فردا جو نسبتاً پایداری بر سطح استان حاکم است که در برخی ساعات تنها شاهد وزش باد خواهیم بود و در اوایل روز هم احتمال مه آلودگی در مناطق غربی وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: از اواخر فردا پنجشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی جدید از غرب استان، رشد ابر، مه آلودگی، بارش برف و باران و وزش باد شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای مه آلودگی و کاهش دید، احتمال کولاک برف در مناطق غربی و جنوب و ارتفاعات شمال استان و در سایر مناطق بارش با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود. عمده بارش‌ها به‌صورت بارش برف خواهد بود و به‌تدریج دیگر مناطق استان را تا اوایل روز شنبه فرا خواهد گرفت، لغزندگی معابر و جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد، در مناطق بارشی استان انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه بارش در اکثر مناطق به‌صورت پراکنده خواهد بود خاطرنشان کرد: اوج فعالیت این سامانه در مناطق غربی و جنوبی و ارتفاعات شمال استان است که هشدار زرد نیز صادر شده است و انتظار است از بعدازظهر روز جمعه به‌تدریج شاهد وزش باد شدید، تندباد شدید و حتی توفان‌های لحظه‌ای باشیم، کاهش دما را نیز از بعدازظهر روز جمعه تا اوایل روز یکشنبه انتظار داریم.

امینی توصیه کرد: هم استانی‌های گرامی از سفرهای غیرضروری به غرب استان و همچنین استان‌های هم‌جوار به‌ویژه چهارمحال و بختیاری، جنوب استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد خودداری کنند و در صورت مسافرت مجهز به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی باشند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: باتوجه‌به وزش باد شدید طی روزهای جمعه و شنبه از نصب بنر و اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه‌کاره و فعالیت در ارتفاعات پرهیز شود علاوه بر این از فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری نیز پرهیز شود و همچنین باتوجه‌به کاهش محسوس دمای هوا از بعدازظهر روز جمعه تا اوایل روز یکشنبه ضمن آمادگی راهداری، مسئولان در زمینه مدیریت سوخت و مصرف بهینه اقدامات مقتضی را انجام دهند، کشاورزان و دامداران آماده تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها باشند و تدابیر لازم در زمینه کنترل دما را انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه مناطق استان به‌ویژه مناطق غربی و جنوب شمال غرب و اسلام‌آباد موگویی، بوئین و میان‌دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، فریدون‌شهر، گلپایگان، شاهین‌شهر و میمه و آران و بیدگل و ارتفاعات شمالی تخت تأثیر این سامانه قرار خواهند گرفت گفت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت.