عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مصزف سوخت خودروها بالاست و با تاکید بر بهینه سازی سوخت، درباره زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین گفت: با شایعه افزایش قیمت بنزین در جامعه التهاب ایجاد نکنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه انرژی در کشور […]

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مصزف سوخت خودروها بالاست و با تاکید بر بهینه سازی سوخت، درباره زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین گفت: با شایعه افزایش قیمت بنزین در جامعه التهاب ایجاد نکنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه انرژی در کشور صرفا بنزین ، گازوئیل و فرآورده نیست؛ گاز و برق همه جزو انرژی محسوب می شود متاسفانه با وجود فرهنگ سازی انجام شده، مصرف انرژی در کشور بالا است و مردم صرفه جویی نمی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهار اقدام مهم باید در برنامه هفتم توسعه انجام شود، یکی از این اقدام ها را بهینه سازی مصرف سوخت عنوان و اظهارکرد: خودروهای ما بین ۱۱ تا ۱۴ لیتر در صد کیلومتر بنزین مصرف می کند. روزانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون لیتر و در پیک مصرف مثل عید ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون لیتر در روز بنزین مصرف می کنیم و درحقیقت همه تولیدات ما مصرف می شود.

وی افزود: بنابراین بهینه سازی مصرف سوخت در همه بخش ها باید هماهنگ و شرایط برای مردم با قراردادن اقلام با بازدهی بالا مهیا شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خودرویی باید به مردم تحویل داده شود که مصرف سوخت آن کم باشد یا در بحث مصرف گاز طبیعی تجهیزاتی با بازدهی بالا به مردم ارائه شود و با مشوق باشد.

وی افزود: مردم در صورتی مصرف بهینه خواهند داشت که چیزی عایدشان شود یعنی به آنها گفته شود اگر صرفه جویی کنند به اندازه این صرفه جویی قبض و کارت شان شارژ می شود؛ مردم تا مشوق نداشته باشند نمی توانند کاری انجام دهند و باید به این سمت و سو برویم. در غیراین صورت در فراورده و گاز و برق باید واردکننده باشیم و واردات یعنی خروج ارز از کشور.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره محدودیت کارت آزاد در پمپ های بنزین و وجود هوا و آب در برخی جایگاه ها گفت: بنزین را شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی کشور یعنی وزارت نفت تحویل می دهد و دستگاه های نظارتی و بخش های فنی شرکت ملی نفت باید بر جایگاه ها نظارت داشته باشند.

وی افزود: اما درمورد شایعات مبنی بر افزایش قیمت بنزین توصیه این است که در جامعه التهاب ایجاد نکنیم و روح و روان مردم را آزار ندهیم.

سنگدوینی ادامه داد: کم بودن بنزین دلیلی بر افزایش قیمت آن نیست چون افزایش قیمت باید مسیر خود را طی کند و من فعلا اصلا افزایش قیمت بنزین را تایید نمی کنم.

شایان ذکر است، چند روز اخیر مجددا خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین و محدود شدن کارت های بنزین آزاد در جایگاه های سوخت در حال دست به دست شدن است که سخنگوی دولت و وزیر نفت بارها با رد این موضوع، خاطرنشان کردند، دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی ندارد.