تمرکز بانک دی بر سودآوری در ماه های آینده در میان بانک های حاضر در بازار سرمایه، یکی از ناشران ارزنده که توانسته در میان سرمایه گذاران جایگاه ویژه ای داشته باشد، می توان به بانک دی اشاره کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ یکی از معیار های اساسی تحلیل بنیادی صنعت بانکی […]

تمرکز بانک دی بر سودآوری در ماه های آینده

در میان بانک های حاضر در بازار سرمایه، یکی از ناشران ارزنده که توانسته در میان سرمایه گذاران جایگاه ویژه ای داشته باشد، می توان به بانک دی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ یکی از معیار های اساسی تحلیل بنیادی صنعت بانکی می توان به نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات اعطا شده که به نسبت NPL (Non-Performing Loans ) معروف است، اشاره کرد. آنچه که برای سرمایه گذاران بالقوه و بالفعل حائز اهمیت است، کاهش این نسبت است، چرا که روند نزولی این نسبت مهر تاییدی بر وصول مطالبات غیرجاری و بازگشت مجدد این منابع به چرخه عملیاتی در صنعت بانک داری است.

بنابر اطلاعات موثق منتشر شده از سوی کانون بانک های خصوصی و شورای هماهنگی بانک های دولتی، در میان بانک های بورسی، بانک دی در زمینه وصول مطالبات غیرجاری بهترین عملکرد را داشته و بیشترین کاهش این نسبت استراتژیک متعلق به این بانک است.

تمرکز بانک دی بر سودآوری در ماه های آینده

با تکیه بر اعداد یاد شده و با توجه به اطلاعات منشتر شده در گزاراشات ماهانه بانک ها در سامانه کدال نسبت NPL برای بانک دی از رقم ۴۰ درصد در ابتدای سال جاری به رقم ۳۵ درصد در پایان مرداد ماه سال جاری رسیده است. افت ۵ درصدی نسبت NPL در ۵ ماهه نخست سال جاری باعث شده که بانک دی کاهش نسبت NPL در میان بانک های مورد بررسی به شمار می رود.

تمرکز بانک دی بر سودآوری در ماه های آینده

این کاهش به آن معناست که مدیریت بانک تلاش مجدانه ای در راستای دریافت مطالبات معوق خود داشته است. تداوم این موضوع در ماه های بعد می تواند از یک سو موجبات بهبود شرایط نقدینگی بانک را فراهم نماید. این موضوع می تواند از طرقی همچون کاهش هزینه های مالی و کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول در روند سودآوری بانک در ماه های آینده تاثیرگذار باشد. با این رویکرد می توان در ماه های آینده چشم اندازی روشن تری نسبت به ماه ها و سالیان قبل متصور بود.