امام جمعه کاشان با بیان اینکه دولت در کنار کارهای دراز مدت، باید مشکل معیشتی مردم را حل کند، گفت: همانطور که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در آستان قدس رضوی و قوه قضائیه کارهای زود بازده داشت، در قوه مجریه هم باید در کنار کارهای کلان، اقدامات زودبازده را در دستور کار قرار دهد. به […]

امام جمعه کاشان با بیان اینکه دولت در کنار کارهای دراز مدت، باید مشکل معیشتی مردم را حل کند، گفت: همانطور که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در آستان قدس رضوی و قوه قضائیه کارهای زود بازده داشت، در قوه مجریه هم باید در کنار کارهای کلان، اقدامات زودبازده را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعیدحسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: حضرت محمد(ص) به دلیل اهمیتی که برای پاکیزگی قائل بود، هیچ موقع اجازه نمی‌دادند لباسشان، چرک و یا وضعیتشان نامرتب باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) هیچ زمان، پایشان را جلو دیگران دراز نمی‌کردند، یادآور شد: آن حضرت هرگز در حال تکیه دادن غذا میل نمی‌کردند و مایحتاج خود را از متواضع‌ترین افراد تهیه می‌کردند و لحظه‌ای از زندگی شان را بیهوده تلف نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه رسول اکرم روزی ۷۰ بار استفغار می‌کردند، خاطرنشان کرد: آن حضرت(ص) هیچ موقع سخن کسی را قطع نمی‌کردند، مگر اینکه گوینده‌ای غیبت دیگران را می‌کرد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه رسول اکرم(ص) آن قدر از ترس خدا گریه می‌کردند که سجاده‌شان مرطوب می‌شد، گفت: آن حضرت به قدری مهربان بودند که مردم ایشان را پدر خود می‌دانستند و با بچه‌های نیز بسیار مهربان بودند.

وی با انتقاد از تجمل گرایی بعضی از مسئولان خطاب به آنها گفت: مسئولان در تجمل گرایی مسابقه ندهید و هر روز به فکر ارتقای تلفن همراه، لب تاب و وسایل شخصی‌تان نباشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه ساده زیستی را از مقام معظم رهبری یاد بگیریم، مطرح کرد: از زبان یک رزمنده شنیدم، زمانی که با فرزند مقام معظم رهبری از جبهه بر می‌گشتیم ناهار را آن زمان در منزل رهبری که رئیس جمهور بودند، میهمان ایشان بودیم و سفره‌ای بسیار ساده پهن کردند.

وی به نقش دشمنان در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان در اغتشاشات اخیر تمام تلاش خود را برای سوق دادن اعترضات به سمت اقدامات ساختار شکنانه بکار گرفتند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه دولت در کنار اقدامات بلندمدت، باید مشکل معیشتی مردم را حل کند، گفت: همانطور که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در آستان قدس رضوی و قوه قضاییه کارهای زود بازده داشت، در قوه مجریه هم باید در کنار کارهای کلان اقدامات زودبازده را در دستور کار قرار دهد.

وی بر لزوم جلوگیری دولت سیزدهم از مفاسد اقتصادی تأکید کرد و افزود: گرچه بسیاری از اختلاس‌هایی که در کشور اتفاق افتاده، سوء استفاده مالی بوده، ولی باید با مفاسد اقصادی برخورد جدی به عمل آید.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم فعالیت فرهنگی بیشتر در دولت تاکید کرد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم و دادن کتاب‌های مناسب به جوانان و نوجوانان باید در جامعه نهادینه شود و در کنار کار فرهنگی، روحانیت و هادیان سیاسی لازم است کارهای تبیینی را انجام دهند.