۳۴۰ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در استان فعال است حجت‌الاسلام رازیانی گفت: بنیاد نوجوان به منظور مشارکت دادن نوجوانان کردستانی در برنامه‌های فرهنگی در استان راه‌اندازی شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام برومند رازیانی در نشست خبری که به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار […]

۳۴۰ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در استان فعال است

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: بنیاد نوجوان به منظور مشارکت دادن نوجوانان کردستانی در برنامه‌های فرهنگی در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام برومند رازیانی در نشست خبری که به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف به عنوان یک تکلیف نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: تبلیغات اسلامی در حوزه ایجاد و توسعه تشکل‌های دینی، ساماندهی کانون‌های فرهنگی تفریحی، ساماندهی هیئت‌های مذهبی، مداحان اهل بیت تشیع و تسنن در سطح استان فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: در بخش قرآنی بیش از ۳۴۰ مؤسسه و خانه قرآن در سطح استان راه‌اندازی شده و برگزاری دوره‌های انس با قرآن و تربیت معلم قرآنی و تربیت مربی سبک زندگی قرآنی از برنامه‌های این اداره‌کل  طی سال گذشته بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: نهضت پیشرفت بانوان در استان تاسیس شده و در عرصه‌های مختلف دارد و با محوریت بانوی افتاب حضرت خدیجه کبری از بانوان کارآفرین و موفق استان تجلیل شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در طرح دختران پیشرو موضوع توانمندسازی دختران فعال و تبدیل آنها به کنشگر در عرصه فعالیت‌های فرهنگی دنبال می‌شود.

رازیانی یادآور شد، در قالب طرح رفیقانه جمع‌های دخترانه‌ای برای جهت‌دهی فکری و کمک به آنها تشکیل شده است.

وی گفت: نهضت پیشرو بانوان در سطح استان در حال اجرا است و این نهضت طیف قابل توجهی از بانوان را زیر چتر برنامه‌هایش قرار داده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ مداح اهل سنت و اهل تشیع در سطح استان داریم که در مناسبت‌های مختلف مذهبی به مردم استان خدمت ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام رازیانی به اجرای ۳۷ حلقه تفسیری قرآنی، دوره‌های تربیت معلم قرآن و تربیت سبک زندگی قرآنی در یکسال اخیر به عنوان بخشی از فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در استان پرداخت و  گفت:برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ، برگزاری نشست‌های وحدت و مقاومت، برپایی دوره‌های آموزش و توانمندسازی برای مبلغین نیز انجام شد.

وی اعلام کرد: در حوزه‌ی بنیاد نوجوان، جلسات گفتمان‌های دینی، تربیت و آموزش مربیان متخصص کودکان و نوجوانان و توانمندسازی مربیان آموزشی و پرورشی نیز انجام شده است.

وی از تشکیل کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی در کردستان در سال گذشته خبر داد و گفت: قرار است امسال سازمان رسانه سپهر استان کردستان در استان راه‌اندازی شود و موافقت‌های این سازمان نیز گرفته شده است.