وزیر امور اقتصادی و دارایی ‌از کشف نفت در میدان نفتی هیرکانی خبر داد و گفت: وزارت نفت تاکنون تلاش‌ زیادی برای کشف میدان نفتی هیرکانی انجام داده که به نتیجه قطعی رسیده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیداحسان خاندوزی صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان […]

وزیر امور اقتصادی و دارایی ‌از کشف نفت در میدان نفتی هیرکانی خبر داد و گفت: وزارت نفت تاکنون تلاش‌ زیادی برای کشف میدان نفتی هیرکانی انجام داده که به نتیجه قطعی رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیداحسان خاندوزی صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان در گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به نقش منطقه آزاد اینچه‌برون در کریدور شمال به جنوب، قرار شد با مشارکت یکی از شرکت‌های ذیل بانک دولتی محصور شدن فاز اول منطقه آزاد اینچه برون به سرعت امسال آغاز شود تا گلستان بتوانداز مزایای منطقه آزاد برخوردار شود.

وی تصریح کرد: دولت اهتمام ویژه به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی گلستان و نواحی شرقی آن دارد و در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه این استان انجام شده است.

خاندوزی افزود: استان گلستان به‌ویژه مناطق اهل‌سنت نشین آن همواره قابل افتخار برای انقلاب اسلامی بوده و است و این استان ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های گوناگون از جمله نیروی انسانی دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین خبر از کشف نفت در میدان نفتی هیرکانی داد وتصریح کرد : وزارت نفت تاکنون تلاش‌ زیادی برای کشف میدان نفتی هیرکانی انجام داده که به نتیجه قطعی رسیده است.

‌خاندوزی تاکید کرد: در عمق سه هزار متری منطقه میدان نفتی هیرکانی با حداقل ۲۷ میلیون بشکه ذخیره قطعی شناسایی شده و مورد تائید وزارت نفت قرار گرفت وامیداورم این موضوع به عنوان یکی از اضلاع توسعه اقتصادی موجب سرعت بخشیدن به فرایند توسعه اقتصادی استان گلستان شود.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه جایگاه ویژه شرق گلستان در توسعه اقتصادی استان، نیاز به استقرار گمرک در رابطه با کد مستقل گمرکی در این منطقه و افزایش تعداد شعب ارزی بانک‌های دولتی در این منطقه تصمیماتی گرفته شد.

خاندوزی با اشاره به لزوم سرعت گرفتن پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول تا قبل از دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری، بیان کرد: بانک‌های صادرات و ملی مکلف به تسریع در اتمام فرایند شدند و به زودی شاهد اجرای فعالیت‌های عملیاتی در حوزه این پروژه خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به نقش منطقه آزاد اینچه برون در کریدور شمال به جنوب، قرار شد با مشارکت یکی از شرکت‌های ذیل بانک دولتی محصور شدن فاز نخست منطقه آزاد اینچه برون به سرعت امسال آغاز شود تا بتوان از مزایای منطقه آزاد برخوردار شود.