سرپرست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نقشه راه مصوب برای افزایش ایمنی جاده‌ها گفت: شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز و برطرف کردن آن‌ها با همکاری و کمک استان‌ها منجر به نزولی کردن روند تصادفات خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شهریار افندی‌زاده، سرپرست و معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی ضمن […]

سرپرست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نقشه راه مصوب برای افزایش ایمنی جاده‌ها گفت: شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز و برطرف کردن آن‌ها با همکاری و کمک استان‌ها منجر به نزولی کردن روند تصادفات خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شهریار افندی‌زاده، سرپرست و معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی ضمن گرامیداشت روز جهانی یادبود قربانیان سوانح رانندگی، اظهار کرد: ثبت اطلاعات سازمان‌ها و ارگان‌های تاثیر گذار در سامانه جامع ثبت حوادث و سوانح حمل‌ونقل کشور ضروری است، چرا که تحلیل این داده‌ها به ما برای تصمیم‌گیری و ارائه راهکار مناسب در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی گفت: هدف اصلی این کمیسیون، کاهش تعداد تصادفات جاده‌ها با کمک عوامل تاثیر گذار است و قرار شد نقاط پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راه ظرف مدت یک ماه شناسایی و به کمیسیون ایمنی راه‌ها برای اقدامات بعدی ارائه شود.
افندی‌زاده همچنین به ابلاغ دستورالعمل شناسایی نقاط پر تصادف در فروردین ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: بر اساس این دستورالعمل، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با همکاری استان‌ها این نقاط را شناسایی می‌کند تا با توجه به بودجه موجود برای برطرف کردن این نقاط اقدام شود.
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در ادامه از اهمیت برنامه و نقشه راه کاهش تصادفات خبر داد و گفت: در سال ۹۸ برنامه اقدام یا اکشن پلنی برای افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات در کمیسیون ایمنی و مراجع ذی‌صلاح تایید شد که طی جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها وظایف همه سازمان‌ها و عملکرد آن‌ها بر اساس این برنامه اقدام، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
سرپرست وزارت راه و شهرسازی سامانه جامع ثبت حوادث و سوانح حمل‌ونقل کشور را یک سامانه مهم برای دریافت اطلاعات دانست و تاکید کرد: همه سازمان‌ها و ارگان‌های تاثیر گذار مثل پلیس راه، قوه قضاییه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اورژانس، هلال احمر و … باید تمامی اطلاعات خود را درباره تصادفات جاده‌ای اعم از موقعیت و شدت تصادف و تعداد متوفیان و مجروحین ارائه کنند تا بتوانیم بر اساس این داده‌ها، تحلیل مناسبی برای تصمیم‌گیری داشته باشیم.
افندی‌زاده در ادامه به روز یادبود قربانیان سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: روز ۲۹ آبان مصادف با ۲۰ نوامبر روز یادبود قربانیان تصادفات جاده‌ای است و هر سال سومین یکشنبه ماه نوامبر در جهان به این موضوع اختصاص می‌یابد تا توجه دنیا را به اهمیت تصادفات جاده‌ای جلب کند.
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تعداد تصادفات روند رو به کاهش داشته باشد، افزود: در تصادفات جاده‌ای عامل انسان، جاده و خودرو تاثیر دارد، در حوزه جاده، شناسایی و برطرف کردن نقاط پر تصادف در کاهش سوانح جاده‌ای موثر است.
وی موضوع دوم را مساله آمورش نیروی انسانی دانست و گفت: به منظور آموزش نیروی انسانی از صدا و سیما تهیه و پخش فیلم‌های آموزشی را درخواست کردیم.
افندی‌زاده ادامه داد: عامل تاثیر گذاربعدی در کاهش تصادفات، ایمنی خودروهاست که شرکت‌های خودروسازی باید ارتقاء ایمنی خودروها تلاش کنند.
گفتنی است؛ نشست ۱۲۵ کمیسیون ایمنی راه‌ها به ریاست معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و با حضور همه دستگاه‌هاو ارگان‌های مرتبط با موضوع ایمنی جاده‌ها در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.