حداقل ۲۰ ماهیگیر یمنی از سوی ائتلاف سعودی ربوده شده و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری مهر،وزارت شیلات دولت نجات ملی یمن از ربایش ۲۰ ماهیگیر یمنی توسط ائتلاف سعودی و مزدوران آن خبر داد و چنین اقدامی را به شدت محکوم کرد. گفته شده […]

حداقل ۲۰ ماهیگیر یمنی از سوی ائتلاف سعودی ربوده شده و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری مهر،وزارت شیلات دولت نجات ملی یمن از ربایش ۲۰ ماهیگیر یمنی توسط ائتلاف سعودی و مزدوران آن خبر داد و چنین اقدامی را به شدت محکوم کرد.

گفته شده این ماهیگیران در هنگام صید در آب‌های سرزمینی یمن ربوده شدند و وزات شیلات گفته است که اقدامات مجرمانه نیروهای ائتلاف متجاوز در قبال ماهیگیران یمنی را محکوم می‌کند.

وزارت شیلات همچنین افزود که این ماهیگیران در نزدیکی سواحل منطقه بحیص در شهرستان رمیدی صورت گرفته و از مکان محل انتقال ماهیگیران هم خبری ددر دست نیست.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین از جامعه جهانی و سازمان‌های حقوقی خواست درقبال خودسری‌های مستمر ائتلاف متجاوز و مزدوران آن در قبال ماهیگیران یمنی سکوت خود را بشکنند و به مسؤولیت خود عمل کنند.اعلام این خبر از سوی وزارت شیلات یمن در حالی صورت گرفته که همزمان وزارت امور خارجه یمن هشدار داد که پیام نظامی اخیر به دلیل ماهیت هشداردهنده آن هیچ تلفات انسانی یا خسارات مادی در تأسیسات نداشته است، در حالی که گزینه‌ها برای اقدامات گسترده‌تری از اقدامات سختگیرانه در قبال کسانی که به فکر تکرار غارت منابع طبیعی از تمامی اراضی و بنادر یمن هستند، باز خواهد بود.

در این بیانیه تاکید شده است که صنعا همچنان در حرکت به سوی صلح عادلانه و شرافتمندانه جدی است و از تلاش‌های فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در یمن حمایت می‌کند.