سرقت اطلاعات بانکی شهروندان با اپلیکیشن جعلی “یارانه من رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی اپلیکیشن جعلی “یارانه من” و قرار دادن آن در بستر اینترنت اطلاعات حساب بانکی شهروندان را سرقت می کرد، خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی […]

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی اپلیکیشن جعلی “یارانه من” و قرار دادن آن در بستر اینترنت اطلاعات حساب بانکی شهروندان را سرقت می کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان اظهارکرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت ۳۰۰ میلیون ریال بصورت غیر مجاز از حساب بانکی وی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی طی روزهای اخیر اقدام به پرداخت وجه از طریق اپلیکیشن جعلی “یارانه من” کرده و طراح اصلی این برنامه با دسترسی به پیامک های گوشی تلفن همراه شاکی رمز پویا را سرقت و از این طریق اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد : کارشناسان این پلیس با رصد هوشمندانه در فضای مجازی نهایتاً متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند که وی پس از مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده به جرم خود اعتراف کرد.

مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی گفت: به شهروندان توصیه می کنیم در فرآیند ثبت نام و ارائه اطلاعات جهت یارانه ها به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و از ورود به لینک ها و نصب اپلیکیشن ها و درج اطلاعات هویتی و بانکی خودداری کنند، همچنین شارژ های تلفن همراه مورد نیاز خود را فقط از طریق اپلیکیشن های تایید شده اپراتورها یا سایت‌های مرجع و تایید شده تهیه کنند و به هیچ عنوان از طریق موتورهای جستجو یا شبکه های اجتماعی خرید نکنند.

این مقام انتظامی در خاتمه خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند و یا با شماره تلفن۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان این پلیس ارتباط گرفته و موارد خود را ثبت نمایند.