پیش فروش خودروهای وارداتی غیراصولی است یک کارشناس بازار صنعت خودرو گفت: بنابر تجربه سنوات قبل، پیش فروش خودروهای وارداتی برنامه ای غیراصولی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو گفت: به اعتقاد بنده موضوع ثبت نام خودرو‌های وارداتی غیرکارشناسی است، درحالیکه واردات بی پشتوانه امری بسیار خطرناک است. […]

پیش فروش خودروهای وارداتی غیراصولی است

یک کارشناس بازار صنعت خودرو گفت: بنابر تجربه سنوات قبل، پیش فروش خودروهای وارداتی برنامه ای غیراصولی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو گفت: به اعتقاد بنده موضوع ثبت نام خودرو‌های وارداتی غیرکارشناسی است، درحالیکه واردات بی پشتوانه امری بسیار خطرناک است.

به گفته او، در سال‌های گذشته پانزده هزار و ۶۰۰ خودرویی که که پس از گذراندن مراحل قانونی در گمرکات کشور بود، ورودشان به کشور متوقف شد که این موضوع منجر به ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های داخل شد.

کاکایی ادامه داد: ثبت نام خودو‌های وارداتی در سال‌های گذشته هم انجام شد به طوریکه متقاضیان پول هم گذاشتند، اما بنا به دلایلی خودرو به آنها داده نشد، پیش از این شرکت‌های خصوصی خودرو که هیوندا و کیا وارد ایران کردند، پس از بسته شدن مشکلاتی برای مردم ایجاد شد.

این کارشناس بازار صنعت خودرو گفت: به نظر من این پیش فروش خودرو امری بی فایده و برنامه ای غیر اصولی است.

کاکایی درخصوص شبکه نمایندگی و خدمات پس از فروش که از حساسیت بالایی برخوردار است، گفت: ما به علت تحریم‌های غرب و مشکلات ارزی نمی‌توانیم معامله کنیم. عمده خرید‌های خودرو از بازار‌های منطقه و بدون خرید مستقیم از شرکت انجام می‌شود و این خودرو‌ها بدون طی کردن مراحل اصولی وارد کشور می‌شود که هیچ ضامنی برای خدمات پس از فروش در این خودرو‌ها وجود ندارد.

او گفت: سال ۹۶ یکدفعه قرار شد بیش از ۱۹ هزار خودرو وارد کشور شود. سپس یک شبه قانون را تغییر دادند و مانع واردات شدند. اغلب مردم که از شرکت‌های واردکننده پیش خرید کرده بودند، نتوانستند خودرو تحویل بگیرند. از سوی دیگر، چون مانع واردات خودرو‌ها به کشور شدند، مدیران شرکت‌های واردکننده حرفه‌ای با بدهی‌های سنگین مواجه شدند.