سرکنسول کشورمان در شهر «کراچی» با اعلام سفر آتی رئیس اتاق بازرگانی ایران در راس یک هیات تجاری به پاکستان، گفت: ایران و پاکستان تفاهم‌نامه تشکیل شورای مشترک بازرگانی را امضا خواهند کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان […]

سرکنسول کشورمان در شهر «کراچی» با اعلام سفر آتی رئیس اتاق بازرگانی ایران در راس یک هیات تجاری به پاکستان، گفت: ایران و پاکستان تفاهم‌نامه تشکیل شورای مشترک بازرگانی را امضا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان طی ‌کنفرانس خبری پیرامون روابط دوجانبه، مناسبات اقتصادی و تجاری به ویژه رویدادهای اخیر در کشورمان سخن گفت.

نوریان با اشاره به لزوم توسعه همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی ۲ کشور همسایه، گفت: هفته جاری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راس یک هیات تجاری به شهرهای کراچی و لاهور سفر خواهد کرد و در طول این بازدید نشستی مهم با رئیس و اعضای فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان برگزار شده و ۲ یادداشت تفاهم در زمینه تشکیل شورای مشترک بازرگانی بین ایران و پاکستان و همچنین تفاهم نامه حل و فصل اختلافات تجاری و داوری امضا خواهد شد.

وی افزود که دیدارهای رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس سران شانگهای در سمرقند و مجمع عمومی سازمان ملل در توسعه روابط فی مابین و کمک به بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور اطمینان بخش است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی در پاسخ به پرسش خبرنگاران پاکستانی پیرامون رخدادهای اخیر در ایران گفت: همه ما ایرانیان از فوت هموطن جوانمان متاثر شدیم و مقام معظم رهبری هم در سخنان خودشان از فوت این شهروند ابراز تاسف کرده و این ضایعه را تسلیت گفتند. رییس جمهور ایران نیز طی تماس تلفنی با خانواده مرحوم مهسا امینی، ضمن عرض تسلیت، بر پیگیری فوری و دقیق علت حادثه تاکید کرد و در این رابطه وزیر کشور مسئول رسیدگی به پرونده شد.

نوریان گفت: مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از ملت ایران موضوع را به سرعت و با دقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار داد و همچنین کمیسیونی متشکل از نوزده پزشک متخصص و حاذق در سازمان نظام پزشکی پرونده ایشان را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد مرگ این هم‌وطن ناشی از سابقه بیماری قبلی بوده است.

وی ادامه داد: گروههای تجزیه طلب و مخالفان با حمایت برخی از کشورهای خارجی فوت این شهروند ایرانی را به ابزاری برای تهییج احساسات جوانان قرار داده و خرابکاران روی سه عنصر جنسیت گرایی، قومیت گرایی و فرقه گرایی متمرکز شدند.

سرکنسول ایران با اشاره به اینکه در ایران به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب، مشکلاتی در حوزه اقتصادی، تورم و گرانی وجود دارد، تاکید کرد: اگر چه طیفی از جامعه به شرایط اقتصادی فعلی انتقاد دارند، اما انتقاد سازنده مردم از نحوه مدیریت موضوعات اقتصادی با آشوب خیابانی تفاوت ماهوی دارد و مردم ایران با اغتشاش و آشوب مخالفند.

سرکنسول ایران، ایجاد فاصله بین نسل جوان و حاکمیت را یکی از نقشه های شوم علیه ملت ایران توصیف کرد و خواستار هوشیاری جوانان در برابر موج سواری رسانه های معاند شد.