بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با بیان آنکه به عنوان یک مخاطب معتقدم که تئاتر موفق هنری است که تماشاگر را درگیر محتوایش کند، گفت: «تنهاتر از مسیح» مخاطب را دعوت می‌کند تا با چشم دل تمام وقایع و رویدادهایی که بر امام حسین(ع) گذشته را به تماشا بنشیند. محمد انصاری بازیکن فوتبال که سابقه […]

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با بیان آنکه به عنوان یک مخاطب معتقدم که تئاتر موفق هنری است که تماشاگر را درگیر محتوایش کند، گفت: «تنهاتر از مسیح» مخاطب را دعوت می‌کند تا با چشم دل تمام وقایع و رویدادهایی که بر امام حسین(ع) گذشته را به تماشا بنشیند.

محمد انصاری بازیکن فوتبال که سابقه بازی در تیم پرسپولیس را نیز در کارنامه خود دارد در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا با بیان آنکه به شکل تخصصی از تئاتر شناختی ندارم و این هنر را به عنوان مخاطب پیگیری می‌کنم گفت: در مواجهه با هنر نمایش دنبال آثاری هستم که به عنوان مخاطب من را جذب کند. به عنوان مثال تا کنون دو بار به تماشای نمایش «تنهاتر از مسیح» نشستم و هر باز نیز تحت تاثیر حال و هوای آن قرار گرفته‌ام.

وی اظهار کرد: «تنهاتر از مسیح» به موضوع عاشورا و شهادت امام حسین(ع) پرداخته است و پیام واقعه کربلا را در قالب نمایش به تصویر کشیده و به مخاطب منتقل می‌کند. معتقدم این اثر نمایشی یک روضه تصویری است و حسی فراتر از تماشای یک نمایش صرفا مذهبی در تماشاگر ایجاد می‌کند.

تاثیر بر مخاطب، امتیاز ویژه «تنهاتر از مسیح» است

تماشاگر «تنهاتر از مسیح» در زمان اجرای نمایش، خود را فارغ از تمام دغدغه‌های روزانه و مشغله‌های فکری در فضای یک هیات احساس می‌کنداین بازیکن فوتبال همچنین بیان کرد: بر اساس آنچه در زمان تماشای «تنهاتر از مسیح» شاهد بودم باید به این نکته اشاره کنم که این نمایش از جمله آثاری است که تاثیر بسیار زیادی بر مخاطب خود دارد و همین امر یکی از نقاط قوت و امتیازهای این تئاتر محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: تماشاگر «تنهاتر از مسیح» در زمان اجرای نمایش، خود را فارغ از تمام دغدغه‌های روزانه و مشغله‌های فکری در فضای یک هیات احساس می‌کند، هیاتی که در آن روضه‌ای در حال خواندن شدن و اجرا است و او با چشم دل تمام وقایع و رویدادهایی که بر امامش گذشته را به تماشا نشسته است.

عکس.

دقت به جزییات باعث درگیری مخاطب با نمایش می‌شود

انصاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: من در حوزه تئاتر تخصص چندانی ندارم اما به عنوان یک مخاطب عمومی باید به این نکته اشاره کنم که علی اسماعیلی به عنوان کارگردان اثر توانسته با طراحی حرکت و طراحی نور، دکور و لباس تاثیر مضمون و موضوع را در مخاطب دوچندان کند. وی در این اثر به وقایع کربلا با جزئیات و دقت نظر خاصی پرداخته است.

آنچه در دو بار تماشای «تنهاتر از مسیح» توجهم را جلب کرد بازخورد مخاطب در طول اجرا بود. شاید در هر زمان دیگر افراد از بروز احساسات خود خودداری کنند اما در این اجرا پیر و جوان تمام حواس و توجه خود را معطوف به اجرا کرده بودند

وی تاکید کرد: نمایش «تنهاتر از مسیح» جزو تئاترهایی است که طی چند سال به اجرا در آمده و توانسته به واسطه اجراهای مستمر به مخاطب شناسانده شده و امسال هم با استقبال خوبی مواجه شود.

این بازیکن فوتبال ایران در پایان افزود: من به عنوان مخاطب این نمایش از دیدن این اثر لذت بردم و تماشای آن را در روزهای پایانی اجرا به تمام علاقه‌مندان هنر نمایش و دوستداران تئاتر دینی و مذهبی پیشنهاد می کنم.

نمایش «تنهاتر از مسیح» که روایتگر حرکت سیدالشهدا (ع) به سمت کوفه، شهادت حضرت علی اکبر (ع)، شهادت حضرت قاسم (ع) و حضرت علی اصغر (ع)، نبرد و شهادت حضرت عباس (ع)، شهادت امام حسین (ع) و حمله اشقیاء به خیمه‌ها و قصه شهادت حضرت رقیه (س) است تا ۴ مهرماه هر شب ساعت ۲۰ و ۲۲ در بوستان ولایت به اجرا در می‌آید.