انجام بیش از ۳ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۳ هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هزار و […]

انجام بیش از ۳ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در مدت ۱۰ ماهه سال جاری ۶۱۵ مورد بازرسی در امر سیگار انجام شده که بیش از ۲۵ هزار و ۹۸۰ نخ سیگار قاچاق و تعداد ۵۰۲ بسته تنباکوی ۵۰  گرمی کشف و ضبط شده و ۳۷ فقره پرونده به ارزش ۳۱۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون ارسال شده است.
سردارزاده یادآور شد:همچنین در قالب گشت مشترک علوم پزشکی، اتحادیه،تعزیرات حکومتی و صمت هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی از لوازم آرایشی و بهداشتی به عمل آمده که هزار و ۱۹۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط شده که طی آن ۷۰ فقره پرونده به ارزش ۷۶۵ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی بیان کرد:در خصوص مواد غذایی نیز ۶۲۴ مورد بازرسی صورت گرفته و در این بازرسی ها ۲۱۹ عدد کالا کشف و ضبط شده و ۳۲ فقره پرونده به ارزش ۳۶۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۵۷۰ مورد بازرسی از لوازم یدکی به عمل آمده که حاصل آن کشف ۱۶۲ عدد کالای قاچاق و تشکیل ۴۰ پرونده به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال است.
سردارزاده اظهار کرد:در بحث داروهای گیاهی نیز ۳ فقره بازرسی انجام شده و کشفیات به دست آمده که اکثراً تاریخ مصرف گذشته بودند در محل معدوم شدند.
وی افزود:در بحث لوازم الکتریکی نیز ۶۶ مورد بازرسی انجام گرفته که ۱۵ مورد کشف و ضبط لامپ داشته ایم و دو مورد پرونده به ارزش ۱۷ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارجاع  داده شد.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: همچنین در بحث لوازم خانگی نیز ۲۴۴ مورد بازرسی با همکاری اتحادیه مربوطه، نیروی انتظامی و صمت صورت گرفت که ۲۹ فقره کالای لوازم خانگی کشف و ضبط و طی ۳ فقره پرونده به ارزش ۷ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
سردارزاده یادآور شد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۳ جلسه کارگروه دخانیات، ۳ جلسه کارگروه حمایت از تولید،بیش از ۵۰ مورد جلسه گروه انفرادی با واحدهای تولیدی در خصوص شناسه کالا و بیش از ۳۰ جلسه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا برگزار شده است.