رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که به داشتن رفتارهای عجیب معروف است، در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی در حال چرت‌زنی بود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» تصاویری از دیدار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در واشنگتن منتشر کرده است که نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور ایالات […]

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که به داشتن رفتارهای عجیب معروف است، در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی در حال چرت‌زنی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» تصاویری از دیدار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در واشنگتن منتشر کرده است که نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بی‌توجه به همتای صهیونیست خود، در حال چرت زنی است.

رسانه‌ها که اکثراً رفتارهای عجیب و غریب رئیس‌جمهور آمریکا را سوژه می‌کنند، این بار در این خصوص نوشتند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ظاهراً روز گذشته (سه‌شنبه) در حین دیدار با هرتزوگ، در حالی که چرندیات می‌گفت، به خواب رفت.

بایدن در جریان دیدار با رئیس‌ رژیم صهیونیستی می‌گفت: «اسرائیلی‌ها و فلسطینیان….آم….در یک سطح سیاسی…..آن‌ها…آم…و …..آم…آن‌ها آم….و….من… اگوای اندهول و کل شگوام… و اوه…»

بایدن از زمان ورود به رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۰ از سوی رقیبش دونالد ترامپ به نداشتن سلامت جسمی و ابتلا به زوال عقل متهم شده است. نتایج نظرسنجی‌های مختلف در آمریکا نیز حاکی از نگرانی اکثریت آمریکایی‌ها از وضع سلامتی بایدن است.

گاف‌های کلامی متعدد بایدن، سُر خوردن از پله‌های هواپیما، افتادن از دوچرخه در برابر دوربین‌های خبری و چند بار دست دادن با شخصیتی خیالی، از جمله اتفاقاتی است که گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامتی رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا را تشدید کرده است.

سفر هرتزوگ به واشنگتن در حالی صورت گرفته است که اختلافات عمیقی بین بایدن و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو وجود دارد و بسیاری معتقدند که قبول دعوت از سوی هرتزوگ، اشتباه بوده است.

چالش در روابط واشنگتن تل آویو از زمانی آغاز شد که کابینه نتانیاهو از همان ابتدای قدرت‌یابی، طرح تغییرات قضایی را با هدف محدود کردن سیستم قضایی، در پیش گرفته و موجب اعتراضات سراسری در سرزمین‌های اشغالی شد.

طی ماه‌های گذشته بایدن و مقامات کاخ‌سفید بارها مخالفت خود را با این طرح اعلام و خواستار توقف آن برای حفاظت از دموکراسی شدند؛ اما در مقابل، نتانیاهو و اعضای کابینه‌اش، مخالفت واشنگتن را مصداق دخالت در امور داخلی توصیف کردند تا این چالش بین دو متحد سنتی عمیق‌تر شود.

باوجود آنکه رسانه‌های صهیونیستی طی ماه‌های اخیر چند بار مدعی نزدیک بودن زمان سفر نتانیاهو به واشنگتن شده‌اند، اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان قدرت گرفتن تاکنون هیچ دعوتنامه‌ای برای حضور در کاخ‌سفید دریافت نکرده و اخیراً در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی گفته بود «دلایل عدم سفرم به واشنگتن را باید از بایدن بپرسید»