استفاده از اسکیمر در دستگاه‌های کارت‌خوان سیار رئیس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان و مسافران در خصوص استفاده برخی از فروشندگان سیار از اسکیمر در دستگاه‌های کارت‌خوان سیار و برداشت مجرمانه از حساب آنها هشدار داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: مدتی است استفاده از کارت‌خوان‌های سیار […]

استفاده از اسکیمر در دستگاه‌های کارت‌خوان سیار

رئیس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان و مسافران در خصوص استفاده برخی از فروشندگان سیار از اسکیمر در دستگاه‌های کارت‌خوان سیار و برداشت مجرمانه از حساب آنها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: مدتی است استفاده از کارت‌خوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند.

وی افزود: در یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت افزاری به نام «اسکیمر» اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان دقت داشته باشند پیدا کردن و ردیابی فروشندگان سیار به علت ثابت نبودن مکان کسب و کار، مشکل خواهد بود و این در حالی است که مزایای این دستگاه‌ها باعث شده است فروشندگان دوره‌گرد و دست‌فروشان برای انجام تبادلات بانکی به استفاده از آن سوق پیدا کنند.
وی ادامه داد: وارد کردن رمز توسط مشتری می‌تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد، چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر بر دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز کارت، امکان برداشت از حساب امکان‌پذیر نخواهد بود، همچنین تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است