بودجه طبق قانون مصوب مجلس توزیع می‌شود استاندار کردستان؛ بودجه طبق قانون مصوب مجلس توزیع می‌شود و دولت مکلف به اجرای قانون مصوب مجلس است و نمی‌تواند به جز آن مانور دهد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان، اظهار کرد: بودجه […]

بودجه طبق قانون مصوب مجلس توزیع می‌شود

استاندار کردستان؛ بودجه طبق قانون مصوب مجلس توزیع می‌شود و دولت مکلف به اجرای قانون مصوب مجلس است و نمی‌تواند به جز آن مانور دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان، اظهار کرد: بودجه طبق قانون مصوب مجلس توزیع می‌شود و دولت مکلف به اجرای قانون مصوب مجلس است و نمی‌تواند به جز آن مانور دهد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مجلس واقعیت ها و کمبودها را در نظر بگیرد.

وی بهره‌وری را کلیدواژه مهمی برای حل بسیاری از مشکلات و جبران کمبودها دانست و عنوان کرد: در راستای استفاده بهینه از امکانات و منابع انسانی و غیرانسانی نیاز در برخی موارد نیاز به تجدیدنظر هست.

استاندار کردستان گفت: در هزینه‌های جاری مدیریت و صرفه‌جویی به معنای اولویت‌شناسی و بهینه مصرف کردن مورد توجه قرار گیرد تا نفع آن به امور عموم مردم برگردد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی نظارت جدی بر کیفیت هزینه‌کردها داشته باشد و مدیریت بهینه را در دستگاه‌های اجرایی اعمال کند.

وی نقش پژوهش در توسعه استان را کلیدی دانست و گفت: دنبال پژوهش‌های کاربردی باشید که به رشد اقتصادی و بهره‌وری استان کمک کند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه کردستان و مراکز پژوهشی انجام پژوهش‌های کاربردی که منجر به رفع معضلات استان در حوزه‌های مختلف شود را مورد توجه قرار دهند.

استاندار کردستان پژوهش‌های انجام شده در استان را فاقد سنخیت و با مسائل استان و غیرکاربردی دانست و گفت: برای پژو هش‌هایی که در اولویت مسائل استان نیست اعتباری پرداخت نمی‌شود.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی از دیگر مسائل مهم قابل پیگیری در ادارات است، تامین پاداش پایان خدمت کارکنان و سنوات از جمله اموراتی است که باید دستگاه‌های اجرایی از ابتدا در الویت قرار داده و پیگیر باشند.

وی گفت:دستگاه‌های اجرایی مقدورات خود را به موقع پیگیری و احصا کنند تا به موقع تبدیل به نقدینگی شود و به بازنشستگان پرداخت کنند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید در هزینه‌های اجرایی دستگاه‌ها صرفه‌جویی و هزینه‌کردها با اولویت انجام شود، گفت: توجه به بخش پژوهش بسیار مهم است و طرح‌ها نیز باید متناسب با نیاز و به رشد اقتصادی و رفع معضلات استان کمک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در چهار ماهه گذشته از سال در حوزه تعهدات اشتغال رتبه پنجم کشور را کسب کرده‌ایم، گفت: در پرداخت و جذب تبصره ماده ۱۸ جزء استان‌های برتر کشور هستیم ولی انتظار بیشتری داریم.

وی گفت: در حالی تذکرات و تاکیداتی که صورت می گیرد برای قوت گرفتن است برخی رسانه‌ها و مدیران این تذکرات تند را به‌عنوان ضعف استان تلقی می‌کنند.

زارعی‌کوشا افزود: تذکرات با هدف رفع موانع سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال در استان است و مجموعه بانک‌ها و مدیران همکاری لازم برای حمایت و جذب سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش رتبه پنجم و ششم کشور را داریم این عملکرد در مقایسه با استان‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند قابل توجه است.

وی با بیان اینکه مسیری که در پیش داریم مسیر رشد و اعتلای استان است، گفت: باید به رشد اقتصادی برسیم که رسیدن به این جایگاه نیاز به برنامه ریزی و مدیریت است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان