رئیس جریان آزاد ملی لبنان با اشاره به اینکه کابینه موقت به ریاست نجیب میقاتی فاقد صلاحیت و مشروعیت از جانب پارلمان است تاکید کرد که بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری میشل عون، ما دولت مذکور را به رسمیت نمی‌شناسیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تسنیم، «جبران باسیل» رئیس جریان […]

رئیس جریان آزاد ملی لبنان با اشاره به اینکه کابینه موقت به ریاست نجیب میقاتی فاقد صلاحیت و مشروعیت از جانب پارلمان است تاکید کرد که بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری میشل عون، ما دولت مذکور را به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تسنیم، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره آخرین تحولات این کشور اظهار داشت، توقف روند فروپاشی کشور و پیشرفت اقتصادی بدون انجام اصلاحات ساختاری و وجود یک دستگاه قضایی مستقل ممکن نیست. باید یک برنامه جدی برای اصلاحات در کشور آغاز گشته و نرخ ارز به ثبات برسد. همچنین طرح بازگشت آوارگان سوری نیز باید هرچه سریعتر به مرحله اجرا دربیاید؛ زیرا اقتصاد لبنان بدون بازگشت آوارگان سوری به کشورشان احیا نمی‌شود.

باسیل افزود، با توجه به اینکه نمی‌توان با یک خلاء، خلاء دیگری را پر کرد و این امر منجر به هرج و مرج در قانون اساسی می‌شود، دولت موقتی که فاقد صلاحیت و فاقد مشروعیت از جانب پارلمان است نمی‌تواند اختیارات رئیس جمهور را در مرحله آینده به دست بگیرد. بعد از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون، ما دولت فعلی را به رسمیت نمی‌شناسیم و آن را نامشروع می‌دانیم.

وی در رابطه با آخرین تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت تصریح کرد، این تحقیقات باید هرچه سریعتر به سرانجام رسیده و در وهله نخست مشخص شود که چه کسی این حجم از نیترات آمونیوم را وارد کشور کرده و چه طرف‌هایی از این مسئله سود می‌بردند.

جبران باسیل در ادامه به پرونده فساد مالی برخی طرف‌ها در داخل لبنان از جمله «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی این کشور اشاره کرده و گفت، در رابطه با سرقت اموال ملت لبنان ما اغلب به دستگاه‌های قضایی کشورهای دیگر متوسل می‌شویم؛ زیرا دستگاه قضایی لبنان می‌ترسد اقدامی در این زمینه انجام دهد یا اینکه در برخی موارد از افراد مربوطه رشوه دریافت می‌کند.