معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: شاهد شور و نشاط مردم و حضور خودجوش آنان در مراسم مربوط به پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که نشان از پیمان مردم با سردار دل‌ها و سایر شهدا برای ادامه دادن راه آنان است به گزارش پایگاه خبری شهید یاران: «ایثار»، […]

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: شاهد شور و نشاط مردم و حضور خودجوش آنان در مراسم مربوط به پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که نشان از پیمان مردم با سردار دل‌ها و سایر شهدا برای ادامه دادن راه آنان است

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران: «ایثار»، محمود پاکدل روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن در سفر به استان کرمان با حضور در مراسم جشن دیدار با پدران آسمانی که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای باز محوطهٔ گلزار مطهر شهدای کرمان برگزار شد ضمن تبریک میلاد امام علی (ع)، گلزارهای شهدا را قطعه‌ای از بهشت خواند و گفت: امروز شاهد شور و نشاط مردم و حضور خودجوش آنان در مراسم مربوط به پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که نشان از پیمان مردم با سردار دل‌ها و سایر شهدا برای ادامه دادن راه آنان است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: جشن بزرگ دیدار با پدران آسمانی که در چنین روزهایی در سراسر کشور به همت فرزندان شهدا در گلزارهای سراسر کشور برگزار می‌شود، مبدل به یک جریان در راستای ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت شده است.
وی در انتها با تقدیر از دست‌اندرکاران این مراسم گفت: از کسانی که برای بزرگداشت این روز بزرگ تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم و خرسندیم که امروز شاهد بودیم جوانانی برای آغاز زندگی مشترک خود در گلزار مطهر شهدا حضور یافته‌اند.
گفتنی است در راستای برنامه‌های جشن پدران آسمانی و به‌منظور رعایت زمان محدود اجرای مراسم‌ها به‌واسطه دستورالعمل‌های بهداشتی بیماری کرونا این مراسم در کرمان در دو روز مختلف در محل گلزار مطهر شهدای کرمان با برنامه‌های مختلفی همچون مداحی، مراسم باستانی و زورخانه‌ای، مراسم جشن ازدواج زوج‌های جوان و برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار شد.
پاکدل همچنین صبح روز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه در دومین روز از سفر خود به استان کرمان با همراهی احمد گروئی ساردو مدیرکل بنیاد استان در جلسه شورای معاونین استان حضور یافت.
وی در این جلسه گفت: در حوزه ایثارگران قوانین متعددی وجود دارد، اول قوانینی که اجرای آن‌ها بر عهده بنیاد است و بنیاد رأساً باید این قوانین را اجرا کند، دوم قوانینی که اجرای آن‌ها بر عهده بنیاد نیست و بنیاد تنها نقش نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل‌ها و قوانین را دارد. همچنین موارد و مشکلاتی نیز هستند که هیچ قانون مدونی برای آن دیده نشده اما از سوی ایثارگران جهت اجرا از بنیاد مطالبه می‌شوند که این مورد یکی از چالش‌های پیش روی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
پاکدل با بیان اینکه که با جلسات متعدد در فراکسیون‌های مجلس به دنبال حل مشکلات ایثارگران هستیم، افزود: قطعاً اجرای بسیاری از قوانین نیازمند اطلاعات اولیه صحیح و کامل است، لذا تکمیل و اصلاح اطلاعات ایثارگران در سامانه سجایا بسیار لازم و ضروری است و این باعث می‌شود ارائه خدمات مخصوصاً ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک به سهولت و با دقت و عدالت محوری به‌خوبی صورت پذیرد.

خبرنگار:سحرقربانی