فرمانده کل نیروی انتظامی کشور:همه ما بدهکار شهدای راه امنیت کشور هستیم و باید قدردان آنها باشیم سردار حسین اشتری در یادواره شهدای امنیت در گلستان شهدای اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای امنیت و راه احیای امر به معروف و نهی از منکربا بیان اینکه امروز کشور ما از نظر امنیت در شرایط بهتری قرار […]

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور:
همه ما بدهکار شهدای راه امنیت کشور هستیم و باید قدردان آنها باشیم

سردار حسین اشتری در یادواره شهدای امنیت در گلستان شهدای اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای امنیت و راه احیای امر به معروف و نهی از منکربا بیان اینکه امروز کشور ما از نظر امنیت در شرایط بهتری قرار دارد، گفت: همه ما بدهکار شهدای راه امنیت کشور هستیم و باید قدردان آنها باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،سردار اشتری در مراسم گرامیداشت یاد شهدای امنیت و راه احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امروز همه اقشار با سلایق مختلف حتی آنها که غیر مسلمان هستند برای شهدای ما  احترام قائلند زیرا می دانند امنیت و ثباتی که در کشور و حتی در منطقه وجود داریم به برکت خون این شهدا بدست آمده است.

وی با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای امنیت همیشه برای ما عزیز هستند، گفت: شاید تا کنون محفلی به طور اختصاصی برای شهدای امنیت نداشتیم و اگر هم بوده این محافل محدود بودند.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با گرامیداشت یاد شهدای راه احیای امر به معروف و نهی از منکر  افزود: امروز آمران به معروف و ناهیان از منکر یک وظیفه الهی و فراموش شده را انجام می دهند و همه مسئولان باید از آنها  حمایت کنند.

وی اظهار داشت: این افراد به مسئولان و کسانی که متولی برخورد با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی هستند کمک می کنند و در حوزه های مختلفی از جمله فرهنگی، فضای مجازی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی هم فعال هستند.  

سردار اشتری در ادامه به حوادث پنجم آذر در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: لازم است از مردم شهید پرور و ولایتمدار اصفهان که  همیشه در صحنه بوده و با هوشیاری خود دشمن را در این حوادث ناکام گذاشتند تقدیر و تشکر شود.

وی اذعان کرد: تجمع کشاورزان در وهله اول یک موضوع صنفی بود که مسئولان باید به مطالبات کشاورزان عزیز رسیدگی کنند اما در ادامه کسانی که  آرامش مردم را نمی توانستند ببینند و از  سوی معاندان و سلطنت‌طلب‌ها و کسانی که به هیچ عنوان دلسوز مردم نیستند پشتیبانی و وارد میدان شدند و این مساله را بهانه‌ای کردند تا در امنیت این شهر خدشه وارد کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: مردم اصفهان راه صحیح را تشخیص دادند و مسیر خود را از آنان جدا کردند و با هوشیاری خود نقشه دشمن را نقش بر آب کردند.

وی همچنین از حضور پر شور مردم اصفهان در نماز باران یاد کرد و افزود: از همه مردم شریف استان و شهر اصفهان جای تقدیر دارد که با هوشیاری در صحنه حضور یافتند و مجدد به دنیا پیام دادند که مردم اصفهان با شهدای خود عهد و پیمان بستند، این عهد و پیمان ناگسستنی است و پای امام و شهدای انقلاب تا آخر ایستاده اند.

سردار اشتری با بیان اینکه  می دانیم مشکلات اقتصادی وجود دارد و باید مسئولان برای رفع این مشکلات قدم بردارند، گفت: به مردم اطمینان می دهم که  رهبر معظم انقلاب مدافع واقعی آنان است و امیدواریم با راهنمایی ها و هدایت های ایشان مشکلات از پیش پای مردم برداشته شود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران رمز فائق آمدن بر مشکلات کشور را تبعیت از رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: ما همه ارادت خود را به شهدا اعلام کرده ایم اما اگر امروز بخواهیم راه این شهدا را برویم و آنها را از خود راضی کنیم  باید منویات ولایت فقیه را دنبال کنیم و بدانیم  که هرکجا که از ایشان پیروی کردیم موفق می شویم  و هرکجا که نافرمانی صورت بگیرد با شکست مواجه خواهیم شد.

امام جمعه اصفهان نیز در این مراسم اذعان کرد: جهاد در لغت به معنای کوشش است و در معنای اصطلاحی و دینی، کوشش در راه خدا برای برقراری امنیت در کشورها و امت‌های اسلامی است.

وی با اشاره به جایگاه جهاد و شهادت در آیات و روایت ها، افزود: روایات اسلامی رزمندگان اسلام را دژ امن جامعه، زینت رهبران دینی، عزت دین و اسلام، راه برقراری امنیت، و عامل استقلال و پایداری جامعه معرفی می‌کند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امنیت، بالاترین نعمت است، ادامه داد: ملت بدون نیروهای مسلح نمی‌تواند استقلال داشته باشد.
آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه داد: از منظر اسلام کسانی که در خانه‌هایشان می‌نشینند با کسانی که مال و جان خود را در راه خدا صرف می‌کنند، یکسان نیستند بلکه مجاهدان و رزمندگان در نزد خدا اجر عظیم دارند.

وی بیان کرد: زمانی که این جهاد به مرحله شهادت رسید بر اساس آیات قرآن این شهید زنده است و نزد خدا روزی می‌خورد.

همچنین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدا (ع) در این مراسم گفت: این یادواره به همت عزیزانی که در امنیت نقش مهمی دارند برگزار شد و اولین یادواره‌ای است که با همت ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود و امیدواریم در استان های دیگر تشکیل شود.

سردار جواد استکی افزود: این یادواره برای گرامیداشت شهدای امنیت در ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه قضایی استان برگزار شد که جان خود را دادند تا امروز ما در امنیت باشیم.